سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

هنر> فریبا خانی: اگر درختی باشد، می‌شود پاییز را حس کرد و دیگر نیاز نیست بارو‌بندیلت را برداری و به تماشای نمایشگاهی بروی. اگر درختی باشد، نارنجی‌ها و سبزها، زردها و قهوه‌ای‌ها را خواهی دید و اگر بادی بیاید... برگریزان را.

رنگ‌ها و تندیس‌ها در پاییز شهر

اما حالا که درخت‌ها انگشت‌شمارند و سیمان است و ساختمان‌ها یا ماشین‌ها از سر و کول شهر بالا می‌روند، چه‌قدر پاییز کم‌رنگ‌ شده است! پس مجبوریم برای دیدن نمایشگاه راهی شویم.

نمایشگاه سال 2

خانه‌ی هنرمندان این روزها  میزبان دومین نمایشگاه سالانه‌ی نقاشی و مجسمه  با عنوان «سال 2» است.

به گزارش روابط عمومی خانه‌ی هنرمندان ایران، آثار این نمایشگاه، طبق روال سال گذشته از میان آثار هنرمندان فعال این عرصه انتخاب شده است؛ هنرمندانی که در طول سال 91 فعالیت نمایشگاهی داشته‌اند.

در دومین نمایشگاه سالانه‌ی نقاشی و مجسمه‌ی خانه‌ی هنرمندان ایران، 66 نقاش و 9 مجسمه‌ساز آثار خود را در معرض تماشای دوستداران قرار داده‌اند.

این نمایشگاه تا 28 مهر دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 13 تا 20 برای دیدن آثار، به نگارخانه‌های استاد ممیز، زمستان، پاییز و استاد میرمیران بروند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۸

نمایشگاه پریچهر نامدار

نقاشی‌های آرام، آسمان آبی، خورشید و طبیعت موضوع نمایشگاه رنگ و روغن، پریچهر نامدار، هنرمند معاصر، پنج‌شنبه 11 مهر در موزه‌ی هنرهای زیبا (مجموعه‌ی فرهنگی موزه‌ی سعدآباد) گشایش یافت و تا 21 مهر برپاست.

23 نقاشی‌ این هنرمند را، در این نمایشگاه می‌توان دید. او تاکنون نمایشگاه‌های متعددی از آثار نقاشی خود را به نمایش گذاشته است.

پریچهر نامدار، پس از سال‌ها تجربه در هنر نقاشی، در سال 1345 نخستین بانوی ایرانی بود که تکنیک تازه‌ای را در هنر نقاشی در جهان ابداع کرد و در طبیعت گرایی سبک خود را با نام «ثبت گذشت زمان، حرکت و بازتاب» به نمایش گذاشت. او در سال 1365 لقب شوالیه‌ی هنر را از کشور ایتالیا دریافت کرد.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۸

نمایشگاه «شباهت من به من»

فرهنگ‌سرای نیاوران این روزها نمایشگاهی از  جدیدترین آثار ناصر افشاری (پویش ) را در گالری دو  برپا کرده است.

پویش در این نمایشگاه 40 قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید را که در یک‌سال اخیر ثبت شده‌اند، در ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر به معرض تماشا  گذاشته است.

هنرمند در خلق این آثار فضای آبستره و آبستره اکسپرسیونیستی را به نمایش می گذارد که در میان این تصاویر اشکال، چهره‌ها و فیگورهایی انعکاس پیدا می کنند .

نمایشگاه عکس‌های ناصر افشاری تا یک‌شنبه 21 مهر دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند در فرصت باقی‌مانده، هر روز از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 از این آثار دیدن کنند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۸

در گالری ماه مهر

مجسمه های کوچک «پرویز تناولی»

 پرویز تناولی را حتماً می‌شناسید... او یکی از هنرمندان بزرگ در عرصه‌ی مجسمه‌سازی است. اگر یادت باشد چند هفته‌ پیش گفتیم او یکی از هنرمندان برجسته‌ی جنبش سقاخانه‌ای است.

حالا این هنرمند بزرگ، مجموعه‌ای از «مجسمه‌های کوچک»  خود را در گالری مهر به نمایش گذاشته است. و تو می‌توانی آن‌ها را ببینی؛ چهار مجموعه‌ی درخشان او هیچ، شاعر، پرنده و عشاق.

هم‌چنین هم‌زمان با افتتاح این نمایشگاه، کتاب تازه‌ی استاد با نام «تاریخ مجسمه‌سازی در ایران» هم  رونمایی شد. این کتاب را «نشر نظر» منتشر کرده است.

گفتنی است نمایشگاه مجسمه‌های کوچک پرویز تناولی از 21مهر به مدت یک ماه در گالری ماه مهر(بلوار آفریقا، کوچه‌ی نیلوفر، پلاک7) دایر خواهد است.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۸

کد خبر 235176
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز