زنگ ‌مدرسه‌ها به‌صدا در آمد و یک سال تحصیلی تازه شروع شد. بندهای کفشت را محکم کرده‌ای که بزنی توی گوش سال تحصیلی تازه... برای موفقیتی تازه. سال تحصیلی جدید با حضور ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۰۵ هزار واحد آموزشی، از دوشنبه آغاز ‌شد.

بند کفش‌هایت را محکم کن

اما خیلی از دوستان تو از تحصیل باز مانده‌اند. چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سه‌میلیون ‌و 200‌هزار کودک و نوجوان شش تا 17ساله در کشور وجود دارند که یا اصلاً به مدرسه نرفته‌اند و یا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند. یعنی این‌که این آغاز، به‌دلایل گوناگون برای خیلی از دوستان شما اتفاق نمی‌افتد.

* * *

باز باران

اما از این آمار غم‌انگیز که بگذریم... در آستانه‌ی شروع سال تحصیلی (15 شهریور) اجرای طرح «باز باران» آغاز شد. اجرای این طرح تا 15 مهر ادامه پیدا می‌کند!

ابوالفضل رفیع، مدیرکل اداره‌ی کل آموزش‌های شهروندی در این‌باره به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «طبق مصوبه‌ی شورای شهر در سال 89 همه‌ی‌ دستگاه‌ها از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، پلیس راهور، وزارت علوم،  وزارت بهداشت، صدا و سیما و دستگاه‌های دیگر در استقبال از مهر همه‌ی امکانات خود را به‌کار بگیرند و شروع سال تحصیلی را با‌شکوه برگزار کنند.»

او می‌گوید: «در طرح باز باران، با هدف کمک به ارتقای سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی دانش‌آموزان، کمک به تجهیز، بهسازی، نوسازی، ایمن‌سازی و بازسازی محیط‌‌های آموزشی، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.»

رفیع می‌گوید: «تجهیز مدارس به ست ورزشی، تعمیر و مرمت آب‌خوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس، شست‌وشوی فرش نمازخانه‌ها، برگزاری جشنواره‌های مشکات و شمسه، برگزاری جشن بازگشایی مدارس، تهیه و توزیع محصولات فرهنگی، برگزاری تورهای گردشگری به مقصد باغ‌موزه دفاع مقدس، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی همراه با اهدای جوایز ارزنده، تجهیز کتابخانه‌های سطح منطقه به کتاب‌های جدید آموزشی و کمک آموزشی، ارائه‌ی خدمات آموزش غیرحضوری بین دانش‌آموزان است.»

به گفته‌ی مدیرکل آموزش‌های شهروندی، «توزیع بسته‌های آموزشی مخصوص کلاس اولی‌ها، توزیع بسته‌های آموزشی سلامت‌محور، استقرار گشت در نقاط آسیب‌خیز منطقه و ایمن‌سازی محیط‌های ناایمن و برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این طرح به‌شمار می‌آیند.» گفتنی است برنامه‌ی باز باران در مناطق مختلف تهران در حال اجراست.

کد خبر 232364
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز