نمایش> شراره داوودی: مهدی فرشیدی سپهر جزء افرادی است که دغدغه‌ی کار برای مخاطب کودک و نوجوان دارد، او این بار سراغ نوجوانان رفته و نمایشی متفاوت را برای آن‌ها ترتیب داده است.

وقتی نوجوان‌ها آرزوهایشان را تحقق ببخشند

به گزارش دوچرخه، فرشیدی سپهر در بار‌ه‌ی نمایش جدیدش که عنوان جالبی هم دارد، این‌گونه توضیح می‌دهد: «نام نمایش «بی‌چیز» است و ویژه‌ی نوجوان‌ها طراحی شده است، در این نمایش حرکت کردن یا حرکت نکردن مسئله است.»

  • نام نمایش از کجا آمده است؟

 «همه‌ی نمایش‌ها دو بخش فرم و محتوا دارند که معمولاً نام نمایش را بر اساس محتوای آن‌ها انتخاب می‌کنند، اما در این نمایش ما شکل اجرایی را در نظر گرفتیم و نامی را برایش انتخاب کردیم.»

  • قرار است نوجوان‌ها بعد از دیدن «بی‌چیز» چه چیزی به‌دست آورند؟

«نوجوان‌ها برای آینده‌ی خودشان اهدافی دارند، اما عضلاتشان برای رسیدن به آن‌ها کم توان است، پس در این مقطع مهم است که آرزو‌هایشان را به فعل برسانند و بعد از تماشای نمایش ته مایه‌هایی از هویت خودشان را به‌دست می‌آورند.»

نمایش بی‌چیز قرار است ۴۰ دقیقه نمایش سخت برای نوجوانان باشد و آن‌ها را به درک و کشفی از بخش‌ها و وجه‌های مختلف زندگی و دنیای هستی برساند. نمایش تک بازیگر است و در دنیای تئا‌تر به نمایش مونولوگ معروف است. بازیگر آن هم نویسنده و کارگردان آن، مهدی فرشیدی سپهر است.

فرشیدی سپهر نمایش را در آموزشگاه دراما اجرا می‌کند. از او می‌پرسیم:

  •  چرا تالار هنر را برای اجرای نمایش انتخاب نکردید؟

«تالار هنر سالن شلوغی است و نوبت اجرا گرفتن در آن به سال ۹۳ می‌کشید. علاوه براین، چون نمایش تک نفره است، به سالن کوچکی نیاز بود که حس صمیمیت را در لحظه‌ی اجرا بالا ببرد.»

فرشیدی سپهر قرار بوده نمایشی را با نام «۱۴ سالگی» کار کند که درباره‌ی پسری امروزی و ارتباطش با ۱۴ سالگی ابوعلی سینا در یک فضای خیالی بوده، اما به دلیل پرهزینه بودن، امکان ساخت آن نمایش فراهم نشده و کارگردان خوش‌ذوق‌‌ همان پیام‌های نمایش قبلی را در «بی‌چیز» به کار گرفته است.

نمایش «بی‌چیز، ۴۰ دقیقه نمایش سخت برای نوجوان‌ها» تا جمعه، ۲۲ شهریور هر شب ساعت ۲۰و۳۰ دقیقه در آموزشگاه دراما به نشانی خیابان جمهوری اسلامی، خیابان سی تیر، جنب موزه‌ی آبگینه، پلاک ۶۷ به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش، مهدی فرشیدی سپهر طراح، کارگردان و بازیگر است و مهران گل محمدی، آنالی شکوری و رعنا قادری صدا پیشگان نمایش هستند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۴

کد خبر 230620
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز