قطارهای قدیمی پر از رنگ و کارتون‏‌های بامزه می‏‌شوند و این یعنی جشن «نانتو» در شهر «تایچونگ». این مراسم یکی از جشن‏‌های تابستانی تایوانی‏‌هاست!

رنگ‏‌های تابستانی روی قطار و سه خبر دیگر

هوای گرم و آتش‌سوزی!

هوا در بسیاری از نقاط دنیا خیلی گرم شده است. در چنین وضعیتی کارشناس‌‏ها توصیه می‏‌کنند به فکر سلامتی‌تان باشید و در کنارش بیش‏‌تر از همیشه به فکر محیط‏ زیست باشید. در خیلی از کشورها از جمله ایران، با گرم شدن هوا جنگل‏‌ها آتش‏ گرفته‏‌اند. متخصصان می‏‌گویند که بعضی کارهای ساده می‏‌تواند بروز این حوادث را کم‏‌تر کند. نریختن زباله‏ و جمع کردن همه‏‌ی ظرف و ظروف بعد از پیک‏‌نیک یکی از این‌کار‏هاست! زباله‏‌های فلزی و شیشه‏‌ای در محیط‏‌های باز، باعث تمرکز اشعه‏‌ی خورشید می‏‌شوند و به همین راحتی می‏‌توانند در جنگل آتشی برافروزند.

 

یازدهمین دوره

جشن مطبوعات کودک و نوجوان در ساری

یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات کودک و نوجوان، امسال در شهر ساری (مازندران) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که برگزارکننده‌ی این جشنواره است، آثار منتشر شده در مطبوعات ویژه‌ی کودک و نوجوان طی دو سال 1390 و 1391 در این جشنواره مورد ارزیابی، داوری و تقدیر قرار می‌گیرد.

در این جشنواره از تمامی مدیران مسئول، سردبیران، نویسندگان، شاعران، خبرنگاران و عکاسان فعال در مطبوعات کودک و نوجوان دعوت می‌شود آثار خود را که در سال‌‌های 90 و 91 انتشار یافته، به دبیرخانه‌ی جشنواره بفرستند.

فراخوان جشنواره به‌زودی منتشر خواهد شد و آثار منتشر شده در مطبوعات، در 10 بخش جداگانه شامل خبر، گفت‌و‌گو، سرمقاله و یادداشت، گزارش، طنز مطبوعاتی، کاریکاتور، گرافیک مطبوعاتی (طراحی جلد، صفحه‌آرایی)، عکس، داستان تألیف (کودک، نوجوان) و شعر (کودک، نوجوان) داوری می‌شود.

 

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 708دختران و پسران

آماده برای باشگاه ترنج

باشگاه ترنج برای سومین سال متوالی برای نوجوانان برگزار می‌شود. به گزارش دوچرخه، رضا دوست‌علی، مدیر مراکز فرهنگی، هنری منطقه‌ی 6 و دبیر باشگاه ترنج می‌گوید: «سومین سال فعالیت باشگاه ترنج ویژه‌ی نوجوانان دختر و پسر 13 تا 15 ساله در سراسر شهر تهران آغاز می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در فرهنگ‌سراها و یا با مراجعه به سایت تهران‌ترنج برای حضور در این باشگاه ثبت نام کنند.»

کد خبر 224625
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز