همشهری آنلاین: سردار سلامی با اشاره به اوضاع کشور مصر گفت:‌ متأسفانه شاهد بودیم که در زمان مرسی و بعد از انقلاب در مصر از خانواده سادات تجلیل شد.

سلامی

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش راهیان نور دانش‌آموزی که عصر امروز در مجتمع 5 آذر برگزار شد، گفت: دفاع مقدس یک پیکار الهی براساس ارزش‌ها، معارف، اعتقادات و تعالیم الهی توسط انسان‌های مؤمن و صالح با اهداف الهی و مدیریت و رهبری یک مرد الهی با شهیدانی جاودان است و طبیعی است که این واقعه و حماسه شایستگی جاودانه شدن در روح، فکر و اندیشه ما را داشته باشد.

سلامی افزود: دفاع مقدس یک ذخیره و میراث ارزشمند معنوی هویت‌بخش برای ملت ایران و حتی جهان اسلام است. برای اینکه یک ملت بزرگ و نیرومند و صاحب یک اعتبار جهانی شود نیازمند ذخیره‌های تمام‌نشدنی از معنویت، اعتقاد، باور و هویت است.

وی اضافه کرد: تصویر ملت ایران بدون دفاع مقدس شخصیتی به مراتب ضعیف‌تر از شخصیت‌ امروز ملت ایران با دفاع مقدس. سختی‌ها لازمه اقتدار، سربلندی و پیشرفت است و هیچ ملتی بدون تحمل سختی‌ها ساخته نمی‌شود و به آسایش نمی‌رسد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس موجب ایجاد ظرفیتی برای حیات جاودانه انقلاب ما شد و تضمین و رمز اساسی جاودانگی انقلاب در دفاع مقدس نهفته است. همه انقلاب‌های دنیا در طول تاریخ با استهلاک و خاموشی همراه بوده‌اند اما انقلاب اسلامی هر روز با اماج شوک سهمگین‌تری به مصاف دشمن می‌رود و سیاست‌های آنها را با شکست مواجه می‌کند و اراده خود را به دشمنان تحمیل می‌کند.

سلامی در ادامه سخنانش اظهار داشت: جنگ به ما نظریه علمی مبارزه با یک جهان قدرت را آموخت و یاد داد که چگونه می‌توان در مقابل آرایش قدرت‌های بزرگ ایستاد و پیروز شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ شهادت، فداکاری، گذشت، تحمل و سختی و امید در دوران دفاع مقدس در کشور ما جاری شد و همچنان جاری است. دفاع مقدس یک ذخیره ملی برای ما است ما از گذشته پشتوانه‌ها و ذخایر دینی داشتیم اما به دلیل اینکه حاکمان‌مان دینی نبودند به داستان‌های موهومی رستم و سهراب روی می‌آوردند تا یک قهرمان ساختگی ایجاد و غرور ملی را تقویت کنند اما امروز آنقدر رستم و سهراب واقعی در کشور وجود دارد که دیگر آن داستان‌ها برای هیچ‌کس جذابیت ندارد و همه به دنبال خاطرات شهدا هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع کشور مصر اظهار داشت:‌مصر در پیمان 1979 کمپ‌دیوید به قیمت به رسمت شناختن اسرائیل، صحرای سینا و کمک‌های یک و نیم‌ دلاری را گرفت. آن حادثه از دید ما ننگین و لکه ننگی بر دنیای عرب است اما وقتی افکار عمومی را در مصر دنبال می‌کنیم از آن به عنوان یک افتخار ملی نام می‌برند به طوری که در دوره مرسی و بعد از انقلاب از خانواده سادات تجلیل می‌شود که این نشان می‌دهد نیاز به هویت معنوی برای ملت‌ها یک نیاز اساسی است.

سلامی با بیان اینکه جنگ، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های یک ملت را نشان می‌دهد، گفت: دفاع مقدس باعث شد همه متوجه شوند که این کشور نه اشغال شدنی است و نه تسلیم‌پذیر و فرهنگ مقاومت در همه جهان اسلام مفهوم و معنای جدیدی پیدا کرد.

وی افزود: جنگ پدیده ساده‌ای نبود و شکست دادن آمریکا و شوروی آن زمان و غلبه بر دلارهای نفتی و ارتشی که عمق جهانی پیدا کرده بود به نام اسلام برای همیشه ثبت شد و حال باید آن فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و راهیان نور این وظیفه را دارد یعنی بازگشایی جاده‌ای به منبع نور، معرفت و شناخت.

سلامی ادامه داد: دانش‌آموزان بهترین انسان‌های پاک برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند که باید طی یک عملیات فرهنگی وسیع فرهنگ دفاع مقدس به آنها منتقل شود و همه جنبه‌‌های این مأموریت مهم، حیاتی و راهبردی با برنامه‌ریزی‌های دقیق همراه کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به خوبی با دوران دفاع مقدس آشنا شوند. راهیان نور ارتباطی با ذهن، دل و قلب انسان‌ها است.

سلامی در پایان با تقدیر از عملکرد حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه راهیان نور گفت: آموزش و پرورش سازنده شخصیت علمی، فکری و معنوی جامعه است پایه‌های تفکر،اندیشه و باور در این حوزه ساخته می‌شود.

کد خبر 224218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز