چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

کاردستی> مهرزاد مهاجر: ممکن است تابستان امسال به سفر بروید و ممکن است در سفر از کنار دریا یا رودخانه‌های پر آب رد شوید. همیشه در کنار رودخانه‌ها و دریاها، سنگ‌های رنگارنگ، صاف و صیقلی زیادی پیدا می‌شود که تماشای این سنگ‌ها خیلی جالب است.

سنگ‌های صیقلی

بعضی از نوجوان‌ها در طول سفر به چنین مناطقی، بعضی از این سنگ‌ها را جمع می‌کنند و برای خودشان مجموعه‌ی سنگ درست می‌کنند. اگر شما هم سنگ‌ها را دوست دارید و آن‌ها جمع می‌کنید، بد نیست کاردستی این شماره‌ی هفته‌نامه‌ی دوچرخه را ببینید. در این صفحه‌، ایده‌های جالبی برای ساختن کاردستی‌های ساده و خلاقانه با استفاده از همین سنگ‌های زیبا، منتظر شماست.

 

تا حالا با کفشدوزک‌، دوز بازی کرده‌اید؟ خب امتحان کنید! با استفاده از 10 سنگ مسطح و صاف، پنج کفشدوزک قرمز به جای ضربدر و پنج کفشدوزک سبز به جای دایره درست کنید و این‌بار به جای ضربدر و دایره، با کشفدوزک‌ها دوز بازی کنید!

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

این جای پاها هم خیلی بامزه هستند. البته بر عکس بقیه‌ی کاردستی‌های این صفحه، وقت، انرژی و دقت بیش‌تری می‌خواهند. باید سنگ‌های هر رد پا یک‌رنگ باشند و باید اندازه‌ی سنگ‌های انگشت‌های پا، طبیعی به نظر برسند. پس باید وقت بیش‌تری را کنار رودخانه‌ها بگذرانیم و با دقت بیش‌تری سنگ‌ها را انتخاب کنیم.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

حتماً برای شما هم پیش آمده که کتاب‌هایتان در کتابخانه کج شوند و بریزند و حتماً همیشه از این اتفاق ناراحت شده‌اید. راه حل این موضوع، غش‌گیر است که می‌شود از نوشت‌افزار فروشی‌ها خرید. اما چرا غش‌گیر بخرید، وقتی می‌توانید خودتان درست کنید؟ همیشه کنار رودخانه‌ها سنگ‌های بزرگ و صیقلی هم پیدا می‌شود. می‌توانید با یک سنگ بزرگ و کمی خلاقیت، کاری کنید که یک خرگوش بامزه به جای غش‌گیر، مراقب کتاب‌هایتان باشد.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

با چندتا چشم عروسکی و رنگ می‌شود هیولاهایی به این بامزگی درست کرد. هیولا هم که شکل مشخصی ندارد و می‌توانید هر هیولایی که دوست دارید خلق کنید؛ چه بامزه باشد، چه ترسناک!

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

این موش بامزه، بر عکس بیش‌تر موش‌ها اصلاً ترسناک نیست! تازه یک خانه‌ی جعبه‌‌کبریتی بامزه هم دارد.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

تا حالا به انگشتر سنگی فکر کرده بودید؟ انگشتر که لازم نیست همیشه از سنگ‌های گرانبها درست شده باشد. می‌توانیم خودمان با سنگ‌های کوچک و قشنگ و هر رنگ‌آمیزی که دوست داریم، یک انگشتر زیبا برای خودمان بسازیم که اگر هم گم شد، خیلی غصه نخوریم!

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

این عنکبوت‌های بامزه را نگاه کنید. تا حالا عنکبوت‌هایی به این خوشگلی دیده بودید؟ درست کردنشان هیچ کاری ندارد. حتی لازم نیست نقاشی‌تان خیلی خوب باشد. یک دایره، چندتا خط، دوتا چشم و یک دهان کشیدن که دیگر کاری ندارد. فقط باید دقت کنید و خلاقیت به خرج دهید. فکر کنید اگر پشت این عنکبوت‌ها، آهن‌ربا بچسبانید و بگذاریدشان روی یخچال، چه‌قدر جالب می‌شود.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

با تعدادی سنگ‌ ریز و درشت و رنگ‌های سبز، قرمز و سفید، به همین راحتی می‌شود یک سبد توت‌فرنگی درست کرد. فقط سعی کنید آن‌قدر طبیعی درست نکنید که کسی به اشتباه آن‌ها را گاز بزند!

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

 

مسابقه‌ی سنگ‌های صیقلی:

شما می‌توانید با سنگ‌های صیقلی، هر کاردستی جالبی که دوست دارید، درست کنید و آن‌ها را برای هفته‌نامه‌ی دوچرخه بفرستید و در مسابقه‌ی «سنگ‌های صیقلی» شرکت کنید. منتظر کاردستی‌های زیبایتان هستیم.

1. مسابقه برای 12 تا 17 ساله‌هاست.

2. مهلت شرکت در مسابقه تا پایان مرداد است.

3. کاردستی‌هایی که برای هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌فرستید قابل برگشت نیست.

4. لطفاً روی پاکت بنویسید برای مسابقه‌ی «سنگ‌های صیقلی»

5. هنگام ارسال کاردستی‌هایتان دقت کنید بسته‌بندی آن‌ها مناسب باشد تا در مسیر پُست خراب نشوند.

6. نشانی دقیق، شماره‌ی تلفن و کپی شناسنامه را فراموشی نکنید.

7. کاردستی‌هایتان را به نشانی «تهران، صندوق پستی 5446-19395» بفرستید.

کد خبر 223675
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز