جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسن شاه‌صفی در سال ۱۳۴۳ در یک خانواده مذهبی و خوشنام در شهرستان دماوند دیده به جهان گشود.

حسن شاه‌صفی

وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در سال 1361 در نیروی هوایی ارتش استخدام و پس ازگذراندن دوره‌های مربوطه در دانشکده خلبانی با درجه ستواندومی فارغ‌التحصیل شد.

شاه‌صفی پس از آن به عنوان خلبان هواپیمای شکاری در پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت شد.

وی در سال 1375 دوره عالی رسته‌ای و در سال 1378 دوره فرماندهی وستاد را در دانشکده دافوس ارتش با موفقیت به اتمام رساند.

شاه‌صفی به عنوان یکی از خلبانان جوان و تربیت شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کلیه ماموریتهای محوله با انگیزه و علاقه بسیار شرکت کرد و پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز در ماموریتهای گشت هوایی، اسکرامبل حقیقی، رزمایشهای مشترک، رژه هوایی و پروازهای تست و اورهال هواپیما حضورداشت.

وی همچنین به امر تعلیم و تربیت خلبانان جوان و تهیه و تدوین طرح‌های عملیاتی نیز اهتمام ورزیده است.

شاه صفی به‌دلیل لیاقت و شایستگی در طول خدمت جمعا به مدت 2 سال ارشدیت، 3 مورد تشویق در دستور نیرو، 13 مورد تشویق در دستور یگان و یک مورد تقدیر کتبی مفتخر و به دلیل ارائه مدیریت صحیح و اصولی در طول خدمت بارها مورد تشویق قرار گرفته است.

زندگینامه: سید علیرضا یاسینی

عکس فوق مربوط به دوره آموزشی جمعی از خلبانان نیروی هوایی ایران در پاکستان است. شهید یاسینی که در وسط تصویر قرار دارد به عنوان سرپرست این گروه می‌باشد و حسن شاه صفی نفر دوم سمت راست شهید یاسینی است.

سرتیپ خلبان شاه صفی همچنین در مشاغل حساس و کلیدی از جمله رئیس دایره عملیات تاکتیکی معاونت عملیات نیروی هوایی ارتش، جانشین مدیر عملیات معاونت عملیات نهاجا، جانشین و فرمانده پایگاه چهارم شکاری و همچنین جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تا کنون انجام وظیفه کرده است.

امیر حسن شاه‌صفی نظر به ابراز شایستگی و بنا به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و تصویب فرماندهی معظم کل قوا طی حکمی از تاریخ 10/6/87 به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب گردیده است.

کد خبر 221763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز