چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

علی مولوی: بخش تازه‌ی «تو دل برو!»، قرار نیست فقط یک ستون آشپزی باشد. قرار است هربار یک تجربه‌ی تازه در آشپزی باشد و یک مزه‌ی تازه را به شما معرفی کند. پس ستون «آشپزباشی نوجوان» هم هم‌چنان سر جایش است و هنوز هم آشپزی‌های دوستان نوجوانش را چاپ خواهد کرد.

تست کره‌اى با تخم‌مرغ عسلى

و اما آشپزی...

فردا جمعه است و روز خانواده. روزی که همه‌ی اعضای خانواده، می‌توانند دور هم باشند و با هم صبحانه بخورند. شاید اگر فردا صبح، زودتر از خواب بیدار شوید و برای اعضای خانواده، یک میز صبحانه‌ی متفاوت بچینید، همه را هیجان‌زده و غافل‌گیر کنید. نه؟

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698* درست کردن این صبحانه خیلی راحت است. به تعداد اعضای خانواده، تخم‌مرغ از یخچال بردارید. تا نیمه‌ی قابلمه را با آب سرد پر کنید و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بگذارید تا روی حرارت بپزد.

* وقتی آب جوش آمد، شعله را کم کنید و بگذارید تخم‌مرغ‌ها چهار پنج دقیقه، با حرارت ملایم بپزند. این زمان پخت برای عسلی شدن تخم‌مرغ‌ها کافی است، اما اگر می‌خواهید تخم‌مرغ‌ها کاملاً آب‌پز شوند، پخت را تا هفت دقیقه، ادامه دهید.

* در زمانی که تخم‌مرغ‌ها پخته می‌شوند، چند نان تُست را در تُستر، کمی برشته کنید. روی نان‌های داغ کمی کره بمالید و با چاقو، کره را بر تمام سطح نان پخش کنید. سپس نان‌ها به چهار قسمت تقسیم کنید و در ظرف بچینید.

* حالا تخم‌مرغ‌ها را از قابلمه درآورید و صبر کنید کمی خنک شوند. می‌توانید بقیه‌ی اعضای خانواده را بیدار کنید و با هم تست کره‌ای را در تخم‌مرغ عسلی بزنید و بخورید. نوش جان!

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698

کد خبر 214733
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز