یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

پگاه شفتی: اگر قرار باشد از دریچه‌ی دستگاهی مثل شهر فرنگ‌های قدیمی به دنیای ابزارک‌ها نگاه کنیم، نه تنها تعجب می‌کنیم، بلکه ممکن است از سرعت سرسام‌آور رشد انواع ابزارک‌ها در دنیای فناوری دچار یک سرگیجه‌ی سرسام‌آور شویم.

شهرفرنگ ابزارک‌ها

اما از میان دریچه‌ی شهرفرنگ می‌توان چند ابزارک جذاب و برتر را بیرون کشید و بیش‌تر با آن‌ها آشنا شد:

 

کنترلر صدای هوشمند

نیمه‌ شب است و تو دلت می‌خواهد فیلم اکشن و پرسروصدای خودت را ببینی. اما بقیه خوابیده‌اند و مدام باید صدای انفجارها و سروصداها را کم کنی! اما کنترلر هوشمند سونو این مشکل را حل کرده است.

به لطف امپلی‌فایرها و البته با تنظیم نایت مود یا شب‌هنگام، صدای انفجارها خودبه‌خود کم و صداهای ضعیف و گفت‌وگوها خودبه‌خود واضح‌تر می‌شوند.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698

 

جابرا موشن

 این میکروفون مثل یک مار ظریف دور گوش کاربر چنبره می‌زند و درست به اندازه یک مار باهوش است. این میکروفن دارای یک شتاب‌سنج است و می‌تواند بفهمد که کاربر دارد راه می‌رود یا نشسته است و هم‌چنین با کمک یک نرم‌افزار به تجزیه و تحلیل محیط می‌پردازد تا در محیط‌های پرسروصدا بتواند صدای واضحی به گوش کاربر برساند.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698

 

دوربین ژیروسکوپی

اولین دوربین ژیروسکوپی تک چشم دنیا ساخته شد. این دوربین که می‌تواند 98درصد لرزش‌ها و تکان‌های دست انسان را با کمک ژیروسکوپ از بین ببرد، قادر است از ارتفاع 3500 پایی با تلفن همراه یک چترباز ارتباط برقرار کند و تمام ویدیوهایی را که او در آسمان می‌گیرد، برای دوستانش بفرستد.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698

 

واکمن ضدآب سونی

گوش کردن به موسیقی در هنگام ورزش، انگیزه و نشاط بیش‌تری به ورزش‌کار می‌دهد. حالا مخترعان شرکت سونی واکمنی را طراحی کرده‌اند که تا چند متر زیرآب هم می‌تواند موسیقی را به گوش کاربر برساند. این واکمن ظریف فقط در دو گوشی خلاصه شده که هم پلیر و هم باتری هفت ساعته اش را شامل می‌شود. دوگوشی‌ای که با طراحی خاصش در گوش کاربر چفت می‌شود و بی‌حرکت می‌ماند.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698

 

فیلتر بی فیلتر!

این تصفیه هوای جادویی می‌تواند بدون فیلتر هوا را تصفیه کند. البته با کمک نورهای نانومتری یک واکنش فتوکالیستی (کاتالیزورهایی که در حضور نور فعال می‌شوند) ایجاد کرده و باکتری‌ها و آلرژن‌ها را بلافاصله از بین می‌برد.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698

 

یک قلم و یک مونیتور

دنیا دنیای مونیتورها و صفحه‌های لمسی است. اما با این قیمت‌ها؟ قلم لمسی تارگوس این مشکل را کاملاً حل کرده‌است. این قلم به کمک سیگنال‌های مادون قرمز و مافوق صوت و هم‌چنین یک گیرنده‌ی یو‌اس‌بی متصل به صفحه‌ی نمایش، یک مونیتور معمولی را تبدیل به یک مونیتور لمسی می‌کند.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698

کد خبر 214720
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز