جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: 5 روزنامه نگار برگزیده در روز جهانی آزادی مطبوعات معرفی شدند

به گزارش همشهری آنلاین مراسم روز جهانی آزادی مطبوعات که با حضور جمعی از چهره های نامی و دانشگاهی عرصه روزنامه نگاری 13 اردیبهشت در محل انجمن صنفی روزنامه نگاران برگزار شده بود، با معرفی پنج روزنامه نگار پیش‌کسوت به کار خود پایان داد.

احمدرضا دریایی ،فیروز گوران،عبدالعلی رضایی، عباس عبدی و شهلا شرکت، پنج روزنامه‌نگاری بودند که جایزه روزنامه نگار برجسته انجمن صنفی را به دست آورند. این روزنامه نگاران در دو مرحله از سوی هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران انتخاب شدند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست در این مراسم همچنین پیام دبیر کل سازمان ملل و مدیرکل یونسکو توسط نمایندگانشان خوانده شد و دکتر معتمد نژاد درباره سیرقانون مطبوعات در ایران و جهان  و تلاش‌های انجام شده در جهت توسعه آزادی مطبوعات در ایران پیشینه ای دقیق به دست داد و نیز درباره برخی تلاش‌های خود در جهت تعاریف حقوقی و حرفه ای از شغل روزنامه نگاری سخن گفت.

در ادامه این مراسم یکی از بستگان احمد رضا دریایی (روزنامه نگار پیش کسوتی که دوران بیماری را می گذارند)، عباس عبدی، احمد زید آبادی (به نمایندگی از عبد العلی رضایی که در کانادا تحصیل می‌کند) و شهلا شرکت یادداشت‌های خود درباره مطبوعات و نیزچالش‌های پیش روی آن در ایران را مرور کردند.

همچنین بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز از سوی کریم ارغنده پور، ‌از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، قرائت شد.

مراسم معرفی روزنامه نگاران برجسته هر ساله در روز سوم ماه مه برگزار می شود.

کد خبر 21129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز