پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسب‌ها برای نسل‌های پیاپی مشغولیت خانواده خانم یاهیا پاشا بوده‌اند. نه تنها والدینش پرورش‌دهنده اسب بوده‌اند، پدر بزرگش هم اسب‌سوار و چوگان بازی علاقمند بوده است. اکنون او عشقش به هنر را با علاقه خانوادگی‌اش به اسب‌ را در آمیخته است، و نقاشی‌هایی را با خطوطی شسته رفته و رنگ‌هایی درخشان آفریده است.

hor

horse1

پرتره‌های یاهیا از اسب این حیوان در جلو و مرکز قرار می‌دهد، و ماهیت خام حرکات‌شان را در راس پس‌زمینه‌ای تک‌رنگ ثبت می کند. این شیوه در ترکیب با رنگین‌کمانی از رنگ‌ها که او برای سوژه‌هایش برمی‌گزیند، اسب‌ها را با جزئیاتی سیال به نمایش می‌گذارد.

horse2

 

نقاشی‌های او قدرت و شکوه این حیوان را که برای هزاران سال به دنیای ما شکل داده است، را گرامی می‌دارد...اما این کار را از نگاهی معاصر و با مجموعه رنگ‌هایی انجام می‌دهد که فرم آن را تقویت می‌کند.

horse3

کارهای او از مجموعه ناهمگون سه‌تایی، نقاش سمبولیست روسی میخائیل وروبل، تصویرگر فرانسوی، ادموند دولاک، و عشقش به کارتون مانگا الهام گرفته است.

horse5

یاهیا که در جنوب شرق انگلیس به دنیا آمده است، از کودکی عاشق طراحی و رنگ بوده است و این علاقه او را به تحصیل در کالج مرکزی هنر و طراحی سنت‌مارتین کشاند که با درجه افتخاری از آن فارغ‌التحصیل شد.

horse6

کد خبر 210994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز