سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید جلال یحیی‌زاده در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان میبد چشم به جهان گشود.

سید جلال یحیی‌زاده

پدرش آقا سید محمود به تبعیت از جد اعلای خود حضرت امام موسی کاظم(ع)، همواره به امر تعلیم و تربیت فرزند خود اهتمام ویژه داشت و علاوه بر آموزش قرآن و احکام در پرورش سجایای اخلاقی و آداب پسندیده او همت گمارد.

یحیی زاده تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان میبدی و دوره راهنمایی را در ضمیمه دبیرستان مفید میبد با رتبه ممتاز طی نمود، و پس از گذشت یکسال رهسپار حوزه علمیه قم شد.

وی طی این مدت به ترتیب از محضر اساتید معظم حوزه و آیات عظام شیخ محمد ابراهیم اعرافی، شیخ علی پناه اشتهاردی، موسوی تهرانی، ستوده، پایانی، جوادی آملی، سید علی محقق داماد، سید مصطفی محقق داماد، حسن زاده آملی، و مراجع عظام تقلید ناصر مکارم شیرازی، شیخ جواد تبریزی، فاضل لنکرانی و وحید خراسانی استفاده برد.

سیدجلال یحیی‌زاده از بدو شروع تحصیل در حوزه علمیه قم با اندیشه‌های دینی و سیاسی امام راحل (ره) آشنا و با علما و طلاب مبارز حوزه مرتبط و در خدمت انقلاب اسلامی قرار گرفت.

با پیروزی انقلاب اسلامی پیوسته در همه جا حاضر و چون سربازی فداکار در تمام صحنه‌های دفاع از کیان جمهوری اسلامی جانفشانی نمود. حضور مخلصانه و بی‌ریا در میدان‌های جنگ تحمیلی (۱۲ نوبت) و شرکت در چند عملیات غرور آفرین سپاه اسلام نظیر عملیات محرم، کربلای ۵ و ... کارنامه او را در دفاع بی شائبه از نظام اسلامی و مام عزیز میهن، درخشان می‌سازد.

حجت الاسلام یحیی‌زاده، علاوه بر تصدی مسئولیت‌های مختلف در امور فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه، همواره افتخار تدریس و تحقیق و تربیت طلاب را وجهة همت خویش قرار داد و مهمترین وظیفه خود را جهاد علمی و تشکیل حلقه‌های درس و مباحثه دانسته و در این راه از پرکارترین طلاب حوزه علمیه محسوب می‌گردد.

وی با رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله اعرافی(ره) بنا به توصیه و تکلیف بزرگان، به شهرستان میبد رفت و به عنوان مسئول دفتر امام جمعه به مدت چهار سال به خدمتگزاری مردم مشغول بود.

یحیی‌زاده پس از اعلام کاندیداتوری نمایندگی هفتمین دوره مجلس، با رای مردم شهرستانهای تفت و میبد به عنوان نماینده هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی در انتخابات مجلس هشتم و نهم نیز شرکت کرد و به فعالیت در مجلس ادامه داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی زاده عضو کمیسیون اقتصادی و عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس نهم بود. وی در مجلس هشتم نیز عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال یحیی زاده از حدود نیمه اسفند سال 1391 به دلیل سکته مغزی در بیمارستانی در تهران بستری شد و سرانجام 20 فروردین سال 1392 دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 208127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز