گروه شهری: تونل نیایش روز گذشته میزبان سخنگوی شهرداری تهران، معاون فنی و عمرانی و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از خبرنگاران بود.

تونل

سخنگوی شهرداری تهران از تکمیل رینگ بزرگراهی تهران خبر داد و معاون فنی و عمرانی شهرداری نیز تونل نیایش را نقطه اوج تونل‌سازی‌ در کشور دانست و رئیس پلیس راهور تصمیم‌گیری در مورد زمان تردد از تونل نیایش را به بعد از بهره‌برداری از آن موکول کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری آزمایشی از تونل نیایش در روز شنبه 28بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این تونل از سوی انجمن تونل‌سازی‌ جهان به‌عنوان دومین تونل طویل دنیا در سال 2012شناخته شد و به‌طور حتم یکی از نقاط اوج تونل‌سازی‌ در کشور است.

مازیار حسینی اظهار کرد: پروژه تونل نیایش یک پروژه در ابعاد ملی و حتی فراملی است که در مدت زمانی استثنایی و با کیفیت مناسب و هزینه قابل‌قبول تحویل شهروندان می‌شود. وی با بیان اینکه در آستانه بهره‌برداری آزمایشی تونل نیایش هستیم، افزود: عملیات اجرایی این تونل از شش فروردین سال 90به‌طور رسمی آغاز شد و ما در 24اسفند همان سال جشن پایان حفاری تونل را برگزار کردیم. با این حساب عمده حفاری‌های تونل 11‌ماه به سرانجام رسید و سپس مراحل بعدی کار ازجمله تثبیت، بتن ریزی کف، عایق بندی، زه‌کشی و غیره در دستور کار قرار گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه تونل نیایش 10هزار و 252متر طول دارد، تصریح کرد: برای نخستین بار در تاریخ کشور دو راهی‌ها را تجربه کردیم و در تونل نیایش عملیات اجرایی دو راهی‌ها انجام شد.وی با تأکید بر اینکه تونل نیایش براساس آخرین استانداردهای روز دنیاست، خاطرنشان کرد: ما دو تونل مجزا داریم که برای حفظ ایمنی و فضای تخلیه امن یک میان‌دوراهی را باید حفر می‌کردیم که طبق استانداردها این کار انجام شد.

حسینی تصریح کرد: وقتی یک سازه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد استقبال گسترده‌ای به جهت دیدن از این سازه صورت می‌گیرد، به همین دلیل زمانی که تونل نیایش افتتاح شد بعد از دو هفته که تقاضای کاذب آن کاهش یافت خروجی کردستان نیز به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: تونل شمالی نیایش مسیر شرق به غرب است و خالی‌کننده ترافیک بزرگراه صدر خواهد بود. حسینی با بیان اینکه تونل نیایش در ابتدا روزها باز خواهد بود، افزود: عملا این اقدام برای تست آزمایشی تونل است و به‌طور حتم ظرف یک‌ماه این تونل کارکرد خود را پیدا خواهد کرد.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه مسیر غرب به شرق تونل نیایش نیز هم‌اکنون آماده است، تصریح کرد: با وجود آماده بودن این مسیر نباید حجم ترافیک را به بزرگراه صدر وارد کنیم چرا که از نظر ایمنی صلاح نیست وقتی که جرثقیل‌های غول آسا (گنتری-کرین) در حال کار هستند ایمنی شهروندان را به خطر بیندازیم.

رینگ بزرگراهی تهران در حال تکمیل است

سخنگوی شهرداری تهران گفت: رینگ بزرگراهی تهران در حال تکمیل است.سید محمد هادی ایازی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در شهرداری تهران آن را دنبال کردیم، تکمیل رینگ بزرگراهی تهران بوده است که با افتتاح تونل نیایش، بخش دیگری از این رینگ تکمیل می‌شود. وی افزود: در گذشته تونل رسالت را بهره‌برداری کردیم که طی آن بزرگراه حکیم و رسالت به یکدیگر متصل شد، سپس تونل توحید به بهره‌برداری رسید که دو بزرگراه چمران و نواب را به هم وصل کرد و با بهره‌برداری از تونل نیایش نیز دو بزرگراه صدر و نیایش به هم متصل خواهند شد و بعد از آن با تکمیل بزرگراه آزادگان و بهره‌برداری از بزرگراه امام علی(ع)، بخش قابل توجهی از رینگ بزرگراهی تهران کامل خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران درخصوص تونل نیایش نیز اظهار کرد: ترافیک بزرگراه صدر و نیایش ازجمله مشکلات تهران بود که با افتتاح باند شمال یا همان مسیر شرقی غربی تونل، بار ترافیکی صدر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. ایازی افزود: سال آینده نیز با بهره‌برداری از باند جنوبی تونل نیایش، ان‌شاءالله از بار ترافیکی بزرگراه نیایش کاسته خواهد شد.وی در ادامه اظهار کرد: البته اینها مستلزم این است که دولت محترم خودروهای فرسوده را از رده خارج کند تا مشکلات کمتری داشته باشیم.

کد خبر 201396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز