همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از تمدید مهلت ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دوره کارشناسی دانشگاه آزاد تا روز شنبه 7 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، ناصر اقبالی با اعلام این خبر، گفت: داوطلبان می‌توانند در فرصت ایجاد شده نسبت به ثبت‌نام خود در مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد تا روز شنبه هفتم بهمن ماه با ورود به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org اقدام کنند.

اقبالی با بیان اینکه پذیرش در این مرحله بر اساس معدل کتبی داوطلبان است، اظهارکرد: هیچ آزمونی در 5000 رشته محل‌های اعلام شده بدون آزمون، برگزار نمی‌شود و برای سایر رشته محل‌های باقی مانده متقاضیان باید در آزمون سازمان سنجش شرکت کنند.

رییس مرکز آزمون درخصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام بدون آزمون، تاکیدکرد: داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای ثبت نام الزامی است، و داوطلبانی که موفق شوند تا 30 بهمن گواهی پیش دانشگاهی خود را دریافت کنند، ادامه تحصیل شان بلامانع خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر داوطلب می تواند چهار رشته از یک مجموعه انتخاب کند و انتخابهای مجدد از سایر مجموعه ها نیز بلامانع است، تصریح کرد: با این روش هر داوطلب امکان انتخاب‌های فراوانی را دارد که ورود به دانشگاه را برای او تسهیل می‌کند.

رییس مرکز آزمون با اشاره به اعلام نتایج نهایی این مرحله در بهمن ماه، گفت: پذیرفته‌شدگان می‌توانند در همین نیم سال تحصیلی (بهمن ماه) در واحدهای دانشگاهی موردنظر ادامه تحصیل دهند.

وی با تاکید بر اینکه مهلت تمدیده شده به هیچ عنوان قابل تمدیدنیست، اظهارکرد: داوطلبان باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد تا شنبه تمدید شد

وی با اعلام این خبر، گفت: داوطلبان می‌توانند تا ساعت 24 روز شنبه هفتم بهمن ماه به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند، همچنین دانشجویان مقطع کاردانی که تا 30 بهمن ماه فارغ التحصیل می شوند، ثبت‌نامشان بلامانع است.

اقبالی با بیان اینکه هر داوطلب می‌تواند در یک رشته امتحانی حداکثر چهار واحد دانشگاهی را به عنوان اولویت‌های تحصیلی خود اعلام کند، اظهارکرد: در دوره بدون آزمون، معدل کتبی فوق دیپلم داوطلبان ملاک است و براساس آن پذیرش انجام می‌شود، بنابراین این دسته از متقاضیان باید در سایت، معدل دقیق خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته در 15 بهمن ماه، گفت: این افراد می‌توانند در همین نیمسال دوم در واحدهای مورد نظر پذیرفته شده، ادامه تحصیل دهند.

وی به داوطلبان توصیه کرد: داوطلبان باید قبل از تهیۀ کارت اعتباری، لیست رشته محل‌ها را دقیق مطالعه کنند تا مطمئن شوند که رشته مورد درخواستشان جزو موارد بدون آزمون است، همچنین برای تعداد اندکی از رشته‌های باقی مانده، آزمونی برگزار خواهد شد که زمان آن اعلام می‌شود.

اقبالی در پایان گفت: اگر داوطلبان در مراحل ثبت‌نام با مشکل یا ابهامی مواجه شدند می توانند بدون حضور در مرکز آزمون و صرفاً با ورود به سایت های www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com سؤال خود را مطرح و یا از طریق porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

کد خبر 198426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز