همشهری آنلاین: ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، ار هم اکنون در سامانه مرکز آزمون این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش مهر، داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org نسبت به خرید کارت اعتباری و سپس انجام مراحل ثبت نام تا 30 دی ماه اقدام کنند.

نتایج نهایی پذیرفته شدگان در بهمن ماه اعلام و دانشجویان از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری به کلاسهای درس خواهند رفت.

پذیرش دانشجو از متقاضیان دارای مدرک کاردانی ناپیوسته یا پیوسته در دوره کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون براساس معدل مقطع کاردانی صورت خواهد گرفت.

پذیرش دانشجو در این دوره تنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 معتبر بوده و پذیرفته شدگان امکان ثبت نام با تاخیر در نیمسال بعدی را نخواهند داشت.

متقاضیان دارای مدرک کاردانی لازم است معدل خود را دقیقا مطابق معدل مندرج درمدرک کاردانی خود درج کنند و در صورت مغایرت معدل اعلامی بامعدل مندرج در مدرک کاردانی و در زمان ثبت نام در محل دانشگاهی از ادامه تحصیل فرد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

برادران متقاضی این دوره باید از نظر خدمت وظیفه عمومی منعی برای ثبت نام و ادامه تحصیل نداشته باشند.

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته به طور معمول دو سال است که تا حداکثر سه سال برای رشته های غیر آموزشی و چهار سال برای رشته های آموزشی قابل تمدید است.

مدت تحصیل در این دوره برای افراد مشمول خدمت وظیفه عمومی نباید از سه سال بیشتر شود.

داشتن مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته و یا اشتغال به تحصیل در دوره کاردانی در سال تحصیلی 92-91 (که حداکثر تا 30 بهمن ماه سال جاری موفق به دریافت گواهینامه کاردانی شوند) الزامی است.

متقاضیان می توانند با پرداخت مبلغ 12 هزار و 100 تومان نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند و با ورود شناسه ثبت نام، رمز ثبت نام و کد امنیتی به صفحه ورود اطلاعات وارد شوند.

متقاضیان می توانند نسبت به انتخاب چهار محل دانشگاهی از یک رشته از میان رشته/ محل های ارائه شده در سامانه اقدام کنند و پس از تایید، کد پیگیری را دریافت و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

متقاضیان محل های دانشگاهی که فقط پذیرش خواهران بومی دارند باید بومی یکی از نقاط تابعه استانی باشند که محل دانشگاهی مورد نظر آنان در آن استان قرار دارد.

رشته های آموزشی شامل رشته های آموزش ریاضی، آموزش علوم تجربی، تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی، آموزش دینی و عربی، آموزش و پرورش ابتدایی و آموزش زبان انگلیسی است.

کارکنان محل های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مجاز نیستند رشته/محل های دانشگاهی که در آن خدمت می کنند را به عنوان محل تحصیل انتخاب کنند و چنانچه این موضوع رعایت نشود از ادامه تحصیل آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، شرکت دانش آموزان خارجی مقیم در دوره های خاص دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلامانع است و مجوز ثبت نام پذیرفته شدگان متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت های اقامتی اتباع مزبور خواهد بود و این افراد در صورت پذیرش از نیمسال آتی سال تحصیلی دانشگاه شروع به تحصیل خواهند کرد.

کد خبر 197360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز