یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

درست در روزهایی که سال میلادی2012 رو به پایان بود طبق یک سنت قدیمی کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدام به معرفی بهترین‌های سال رشته‌های مختلف ورزشی کردند.

ورزش - والیبال

 سایت FIVB به نقل از فدراسیون والیبال آمریکا از انتخاب ماتیو آندرسون و دونالد سوکسو به‌عنوان برترین والیبالیست‌های سال2012 این کشور خبرداده است. آندرسون و سوکسو همراه با تیم ملی ایالات‌متحده سابقه بازی با تیم ملی ایران در جام جهانی 2011ژاپن را دارند و در زمره بازیکنان برجسته جهان هم محسوب می‌شوند. نکته مشترک سوکسو و آندرسون این است که آنها هم‌اکنون والیبال خود را مثل اغلب بازیکنان مطرح آمریکا در کشورهای اروپایی دنبال می‌کنند. آندرسون 25ساله در پست بازیکن قدرتی دریافت‌کننده بازی می‌کند و دونالد سوکسوی 36ساله در پست پاسور یکی از بازیکنان قدیمی و با تجربه تیم ملی آمریکا قلمداد می‌شود که مدال طلای المپیک 2008پکن و مدال طلای لیگ جهانی سال2008 هم در کارنامه او دیده می‌شود.

تقدیر پوتین از تیم ملی والیبال روسیه

پس از آنکه تیم ملی والیبال مردان روسیه در یک بازی ناباورانه با شکست تیم ملی مردان برزیل بعد از 32سال از بازی‌های المپیک 1980مسکو در لندن موفق به کسب پنجمین مدال طلای المپیک شد، ولادیمیر پوتین در مراسمی در کاخ کرملین به تمامی بازیکنان و کادر فنی این تیم نشان لیاقت اهدا کرد. در تصویر موزرسکی مرد اول بازی فینال در حال دریافت مدال از پوتین دیده می‌شود.

تتلوخین؛ ورزشکار سال روسیه

از سوی روزنامه‌نگاران ورزشی روسیه این بار تتلوخین کاپیتان تیم ملی والیبال روسیه به‌عنوان ورزشکار سال این کشور در سال2012میلادی انتخاب شد البته والیبال مردان روسیه به جز این افتخار که سال پیش نصیب ماکسیم میخائیلوف شده بود، به دلیل کسب مدال طلای والیبال مردان در المپیک لندن در میان رشته‌های ورزشی مختلف، عنوان بهترین و موفق‌ترین رشته ورزشی را نیز از آن خود کرد. به‌نظر می‌رسد قهرمانی ناباورانه تیم والیبال مردان روسیه که از شکست دو بر صفر مقابل برزیل پیروزی سه بر دو ساخت، حسابی به روس‌ها چسبیده تا جایی که ولادیمیر پوتین هم برای تقدیر از اعضای این تیم وارد عمل شد. تتلوخین در پنج دوره از بازی‌های المپیک حاضر بود که در المپیک 2000 به مدال نقره رسید. در المپیک 2004مدال برنز گرفت و سرانجام در لندن پس از گذشت 32سال از المپیک 1980مسکو تیم ملی کشورش را دوباره به مدال طلا رساند.

دومین تیم برتر آلمان

کسب مدال طلای والیبال ساحلی المپیک در لندن، زوج «برینک و ری کرمن» را بدل به چهره‌های سرشناس ورزش آلمان کرد تا جایی که برای نخستین بار در انتخاب بهترین‌های سال این کشور که با رأی 1500روزنامه‌نگار ورزشی صورت گرفت، تیم والیبال ساحلی مردان این کشور برای نخستین بار مقام دوم را به‌دست آورد. مقام اول به تیم روئینگ رسید و تیم هاکی مردان آلمان هم سوم شد. هر سه تیم انتخاب شده در المپیک2012 لندن، آلمان را صاحب سه مدال طلای ارزشمند ساخته بودند. «ری کرمن» پس از این انتخاب گفت: این بهترین سال عمر ورزشی من و برینک بود که پس از طلا هر جا می‌رفتیم با استقبال مردم روبه‌رو شدیم و از این بابت هرگز سال2012 را فراموش نخواهم کرد.

کد خبر 196933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز