یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: بررسی داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و پیش‌بینی‌های اداره ‌کل هواشناسی نشان می‌دهد که امروز غلظت آلاینده‌ها دست‌کم در سه‌کلانشهر به‌غیر از تهران افزایش می‌یابد.

در شهر اصفهان اگرچه طی روزهای گذشته شاخص آلودگی در وضعیت هشدار قرار نگرفت ولی با توجه به شرایط آب‌وهوایی حاکم، امکان اینکه امروز وضعیت آلودگی اصفهان به شرایط هشدار برسد زیاد است. این در حالی است که تا لحظه تنظیم این خبر مدیریت بحران استانداری اصفهان درخصوص تعطیلی امروز شهر اصفهان تصمیم‌گیری نکرده بود. البته طبق گفته منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز دوشنبه جوی ناپایدار همراه با وزش باد در سطح استان حاکم خواهد بود و این سیستم تا حدودی می‌تواند از تجمیع آلاینده‌ها بکاهد و شرایط عادی را به شهر اصفهان برگرداند.

در شهر تبریز نیز بنا بر اعلام مرکز پایش و کنترل آلودگی هوا، وضعیت کیفی هوای این شهر دیروز در شرایط ناسالم و هشدار قرار گرفت. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی نیز از ادامه این روند خبر داد و گفت: برابر اعلام نظر مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، وضعیت ناسالم هوا، پایدار بوده و احتمال می‌رود این وضعیت فردا نیز ادامه داشته باشد. بیوک رئیسی افزود: براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای تبریز به‌طور میانگین به 114رسیده است، نتیجه می‌گیریم که وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.

در شهر اراک نیز احتمال این وجود دارد که هوا در شرایط ناسالم قرار گیرد و این موضوع بستگی به شرایط آب‌وهوایی دارد؛ اگرچه علیرضا محرابیان کارشناس آلودگی هوای اداره کل محیط‌زیست استان مرکزی به ایسنا گفت: جز دوشنبه هفته گذشته که هوای اراک ناسالم بود، در پنج ‌‌روز اخیر هوای اراک سالم و استاندارد بوده است. شایان ذکر است که آمارها نشان می‌دهد مردم اراک امسال 64روز هوای آلوده تنفس کرده‌اند.

 

 

کد خبر 196917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز