گروه شهری: قرار است از احداث شهرک‌های صنعتی آلاینده در حریم شهر تهران جلوگیری شود.

 این اقدام با توافق سازمان ساماندهی مشاغل صورت گرفته در ضمن این سازمان مسئولیت مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی را نیز عهده‌دار شد.یکی از الزامات شهرک‌های صنعتی از نظر صباح‌الدین متقی مدیرکل حریم شهر تهران استفاده از انرژی‌های پاک است، وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهد کاهش آلایندگی حریم تهران به‌عنوان مهم‌ترین نقطه تنفس‌گاه طبیعی پایتخت باشیم و درعوض با توسعه فضای سبز شرایط لازم برای زندگی بهتر در تهران فراهم شود.

بنا بر این گزارش در آخرین جلسه کمیته فنی حریم شهر تهران، قرار شد تا تکلیف نقاط جمعیتی پیرامون شهر تهران نیز تعیین شود. در این جلسه همچنین مقرر شده تا مناطق 18، 19 و 20 پس از بررسی نقاط منفصل منطقه خود و مدیریت آنها، مناطقی را که محل تنازع نباشند را برای تهیه طرح‌های تفصیلی به این کمیته معرفی کنند. به‌گفته متقی براساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی درسال 1382، شهرداری تهران مکلف است برای 21 نقطه جمعیتی واقع در حریم، به‌عنوان نقاط منفصل جمعیتی، طرح تفصیلی و جامع تهیه کند.

در سال گذشته برای سه نقطه خاور شهر، قیام دشت و مسگرآباد طرح‌های تفصیلی و جامع تهیه شده و پس از تصویب، به‌عنوان سند بالا‌دستی در ساخت و سازها برای اجرا در این نقاط به مناطق مذکور ابلاغ شد. به گفته متقی، مدیریت برخی از نقاط منفصل تعیین شده بین استانداری‌ها و شهرداری مناطق مورد اختلاف بوده، مدیریت آنها با مشکلاتی روبه‌روست که این مسئله در برخی موارد زمینه‌ساز سوءاستفاده برخی از سودجویان و انجام انواع تخلف‌های ساختمانی می‌شود.

کد خبر 196761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز