همشهری آنلاین: رییس جمهور با بیان اینکه همه سروصدا‌هایی که در عالم علیه ایران اسلامی شکل گرفته به خاطر سازندگی‌هاست، تاکید کرد که به امید خدا در بخش اقتصاد طرح و برنامه‌هایی داریم که دشمن را مایوس خواهد کرد.

president

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در دهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با تقدیر از خدمات ارزشمند، ماندگار و تاثیرگذار این قرارگاه در عرصه سازندگی کشور، گفت: در دوره سازندگی حضور روحیه انقلابی و دفاع مقدس عزم و اراده مومنانه فضای کشور و ادبیات ساختن و الگوها و استانداردهای آن را متحول کرده است و بخش اصلی این اتفاق مهم، به دست شما مدیران، متخصصان و نیروهای قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در بخش‌های گوناگون انجام شده است.

وی با بیان مطالبی درباره ساختن کشور تصریح کرد: ما حامل یک پیام الهی و جهانی هستیم و پشتوانه عملی حقانیت یک مکتب آن است که در زندگی مردم، تحول،‌ پیشرفت و اعتلا ایجاد کند و بهترین اندیشه‌ها و ناب‌ترین مکتب‌ها اگر نتواند در عرصه عمل، جلوه‌هایی از آرمان‌های انسانی و الهی را نشان دهد، دوام نخواهد آورد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اندیشه انقلاب اسلامی و اسلام ناب، تنها حقیقتی است که می‌تواند بشریت را به سعادت برساند و این اندیشه باید در میدان عمل خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه انقلاب سلامی در حوزه استقلال و عزت و سربلندی توانست رکوردشکنی کند و حقانیت و کارآمدی خود را در صحنه عمل به اثبات برساند، گفت: باید در میدان اقتصاد، عمران، آبادی و رفاه اجتماعی نیز حقانیت این اندیشه را در عمل اثبات کنیم و این شدنی است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی در این کشور برای انجام یک کار عمرانی با هزار و اما و اگر مواجه می‌شدیم و در نهایت آن کار به دست سرمایه‌گذاران متخصصان خارجی انجام می‌شد، اما امروز متخصصین ما در هیچ عرصه‌ای اظهار ناتوانی نمی‌کنند و کارها را به دست خود انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید این کارها را به سرعت جلو ببریم تا آثار مثبتش در زندگی مردم مشاهده شود، افزود: یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در اقتصاد، توسعه و آبادانی کشور، بحث زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و فعالیت زاینده و سازنده اقتصادی است. آنچه ما و شما باید ورود پیدا کنیم، بخش زیرساخت‌هاست، زیرا هر فعالیت اقتصادی‌ای نیازمند زیرساخت‌ها است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: نمی‌شود ایجاد زیرساخت‌ها، ده‌ها سال طول بکشد، زیرا همه امور به زیرساخت‌ها گره خورده است و بالاخره باید این زیرساخت‌ها تمام شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه در این بخش کارهای بزرگ و افتخارآفرین انجام شده است، تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم تا پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌ها را تمام کنیم.

احمدی‌نژاد در ادامه به بخشی از ظرفیت‌های کشور اشاره کرد و گفت: سال 84، 85 یکی از مهم‌ترین بحث‌های ما در مورد سیمان بود که از 32 میلیون تن ظرفیت سیمان، همه آن تولید می‌شد. اکنون این ظرفیت به 86 میلیون تن رسیده که 76 میلیون تن آن تولید می‌شود و همین اتفاق در بخش بهداشت، سدسازی، راه و ساختمان فولاد، آلومینیوم و مس و... افتاده است و کارهای بزرگی در کشور انجام شده است.

وی نیروی انسانی، تجهیزات، منابع، خودباوری و همت را لازمه انجام کارهای بزرگ عنوان کرد و گفت: شما در قرارگاه خاتم نشان دادید که همه اینها را دارید. شاید مقداری حسب ظاهر منابع دچار مشکل بود اما باید توجه کرد که این سروصداهایی که در عالم علیه ما است، به خاطر همین سازندگی‌ها، پیشرفت‌ها و جهت‌گیری‌هاست. آنها همه خیال می‌کردند اگر جاهایی را ببندند، دست ما از منابع خالی می‌شود، اما این‌گونه نشد.

رییس جمهور ادامه داد: شاید ریال ورودی به خزانه دولت مقداری کاهش یافته اما ما در کشور منابع مالی فراوانی داریم. متاسفانه یک عادت کهنه از گذشته در این کشور بوده که همه نگاه‌ها به همان ریالی بوده که در خزانه دولت وارد می‌شود و براین اساس سیستم اداری، مالی و مدیریتی دستگاه‌ها، بر همین نگاه شکل گرفته است و چون آنها خود این سیستم را راه‌اندازی کرده‌اند، فکر می‌کردند کار تمام است. در حالی که ایران سرشار از منابع است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه منابع جدید فراوانی در ایران وجود دارد که اگر به آنها ورود پیدا کنیم، منابع خزانه در مقابل آن هیچ است، یادآور شد: به عنوان مثال وزارت نیرو در 10، 15 سال اخیر حداکثر پولی که گرفته بود، 5، 6 هزار میلیارد تومان بود اما سال گذشته 22 هزار میلیارد تومان پول گرفته است. اینها از منابع جدید آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اموال راکت فراوانی در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در شهرهای بزرگ وجود دارد که اگر آنها را احیاء کنیم، چند برابر روند درآمد خزانه دولت خواهد بود. بنابراین ما باید این فشار را به فرصت در اقتصاد کشور تبدیل کنیم. لازمه آن این است که نگاه‌ها را عوض کرده و منابع را احیا و استفاده کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: از محل درآمد همین منابع جدید سال گذشته بیش از 35 هزار میلیارد تومان برای کارهای عمرانی دولت اختصاص داد و در بخش‌های دیگر نیز اینگونه بوده است.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم الگو باشیم باید در هزینه‌های مدیریت نیز الگو شویم، افزود: در سپاه، ارتش و سایر دستگاه‌ها منابع فراوان راکد زیاد است. به عنوان مثال فرودگاه قلعه‌مرغی که بخشی از آن پارک شده و بقیه‌اش راکد است، یا فرودگاه دوشان تپه که در حدود 65 هزار هکتار است، از منابع راکدی هستند که آنها را می‌توانیم واگذار کنیم و چند هزار هکتار از این منابع در شهرهای مختلف وجود دارد که می‌توان آنها را تبدیل کرده و احیاء کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش که کمترین منابع را دارد، اگر با روحیه انقلابی برخورد کند، می‌تواند بودجه چند ساله‌اش را از این منابع راکدی که دارد تامین کند.

وی هم‌چنین با بیان اینکه دولت چندین مجتمع اقتصادی دارد که هنوز نزدیک به 130 هزار میلیارد تومان از آنها را واگذار کرده و هنوز به نصف نرسیده است، گفت: در بخش عمران و آبادانی نیز می‌توانیم دشمن را از تصمیم‌هایی که گرفته و امیدهایی که بسته مایوس کنیم و با همت بزرگترین پروژه‌ها را بسازیم و در سایر بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز همین گونه است. آن‌قدر منابع زیاد است که باید به دنبالش برویم و آنها را احیاء کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سرمایه‌گذاری‌های تولیدی نیز یک عده تنها به چسبیدن به منابع دولتی عادت کرده‌اند، گفت: در کشور ما منابع فراوان و روش‌های تبدیلی منابع و قوانین در این رابطه وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها در این زمینه‌ها نیز کارهای بسیار بزرگی انجام دهیم.

رییس جمهور همچنین تصریح کرد: پول در کشور ما کم نیست،‌به طوری که حجم اقتصاد ما از هزار و 100 هزار میلیارد بالاتر رفته و امروز ما به سرعت به رتبه پانزدهم می‌رویم و به امید خدا در بخش اقتصاد نیز طرح و برنامه‌هایی داریم که دشمن مایوس خواهد شد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنها خیال کرده‌اند اقتصاد ما با تحریم‌ها و فشارهایی که آنها می‌آورند، می‌خوابد. البته یک کارهایی کردند و برخی در داخل نیز با آنها همراهی کرده‌اند، اما درصددیم پول ملی کشور تقویت شود و این فشار را به یک عنصر مثبت تبدیل کنیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظرف دو، سه سال آینده درآمد نفت در اقتصاد ایران سهم خود را از دست خواهد داد، اظهار کرد: سال گذشته 65 میلیارد دلار درآمد نفتی وارد اقتصاد ما شد.

رییس جمهور با بیان اینکه 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال گذشته داشتیم، گفت: امسال یک حرکتی به خودمان بدهیم، صادرات غیرنفتی ما از مرز 65 میلیارد دلار عبور می‌کند و این میزان به امید خدا به سرعت در سال‌های آینده زیادتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بهترین، زیباترین و پیشرفته‌ترین کشور را با کمک هم بسازیم، افزود: باید مقداری نگاه‌هایمان را به مدیریت کشور، ساختن و آبادانی عوض کنیم. دشمنان از ایران مقتدر پیشرفته و صاحب آرمان و مکتب می‌ترسند و تمام توطئه‌های آنها برای جلوگیری از تحقق این پدیده مبارک است. بنابراین در مقابل باید همه دست به دست هم دهیم و دشمن را مایوس و ناکام کنیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بخش عمده یاس دشمن حتما به خاطر ساختن کشور، توسعه زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی آن است. فقط یک مقدار به دولت کمک کنند و یک مقدار دست دولت را باز بگذارند. خیلی در این تلاطمی که دولت باید شنا کند و خود را بیرون بکشد، دست دولت را نبندند. اگر هم دستانش را بستند، حداقل وزنه به آن آویزان نکنند.

وی در ادامه با اشاره به مساله تحریم‌ها و با بیان اینکه از دست آنها همین کار بر می‌آید، گفت: حالا باید دید وضع آنها بدتر است یا ما، کدام شان دچار بحران اجتماعی شده‌اند؛ ما یا آنها؟

رییس جمهور در این هنگام با بیان اینکه گاهی من شوخی می‌کنم که این در حالی است که ما هنوز اروپایی‌ها را تحریم نکرده‌ایم! افزود: آنها می‌خواهند ما را سر دوراهی بگذارند که یک طرف آن تسلیم است اما ما از امام و رهبری و شهداء یاد گرفته‌ایم که هرگز تسلیم نمی‌شویم. اینجا جز ایستادگی و پیروزی،‌ هیچ اندیشه‌ای در ذهن هیچ نیروی انقلابی وجود ندارد و این وعده خداست که به فضل الهی عبور خواهیم کرد و محکم‌تر، قوی‌تر، کارآزموده‌تر و باتجربه‌تر در یک افق بالاتری طلوع خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: یک زمانی همه آنها با هم بودند و منابع و تجهیزات و مراکز قدرت را دراختیار داشتند اما ملت ایران تنها بود ولی همین جوانان و مردم بودند که ایستادند و آنها را تا قعر تاریخ عقب راندند.

وی با بیان این بشارت که امروز عمق وجود پیام انقلاب در همه جای دنیا رفته و توسط اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف دنیا تکرار می‌شود، اظهارکرد: امروز دیگر تمام مناسبات ظالمانه دنیا سست و سیال شده است و به فضل الهی به زودی فرو خواهند ریخت. دیگر جامعه بشری دنبال یک سطح بالاتر و والاتری است که همه دنبال پاکی، عدالت، عزت و پرستش خدای یگانه هستند.

احمدی‌نژاد در پایان تاکید کرد: به فضل الهی آنها خواهند رفت و آینده از آن خداپرستان، عدالت‌طلبان و پاکان است و به سرعت شرایط جهان تغییر می‌کند.

کد خبر 194255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز