رئیس‌جمهور در آستانه ارائه آخرین لایحه بودجه دولت خود به مجلس و پس از سال‌ها سکوت در مقابل انتقادهای تند از تأخیر طولانی دولت در ارائه لایحه بودجه، دهان به سخن گشود و از تعیین زمان ارائه بودجه توسط مجلس انتقاد کرد.

به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران صراحتا تأکید کرد که تصویب زمان تحویل بودجه از سوی یک قوه درست نیست.وی با اشاره به اینکه زمان تحویل بودجه باید براساس تفاهم میان دو قوه مجریه و مقننه باشد، اظهار داشت: برای نوشتن و تحویل بودجه باید میان دو قوه مجریه و مقننه تفاهم باشد ولی اینکه زمان از سوی یک قوه به‌صورت یکطرفه نوشته شود، درست نیست چرا که نوشتن و آماده کردن این بودجه شرایط خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: دولت باید برای نوشتن بودجه، زمان، دوره، شرایط سال و آینده را پیش‌بینی کند. رئیس‌جمهور برای چندمین سال متوالی ابراز امیدواری کرد که بودجه امسال، بودجه خوبی شود.به گزارش همشهری، براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت مکلف است لایحه بودجه سالانه را تا 15آذر به مجلس ارائه دهد تا مجلس در فرصت باقیمانده تاپایان سال آن را بررسی و تصویب کند اما تأخیر دولت در سال‌های اخیر باعث شده که امسال برای دومین سال پیاپی، بودجه به‌صورت دودوازدهم به تصویب برسد و عملا اجرای قانون بودجه سالانه به‌ویژه تخصیص بودجه عمرانی، جاری دستگاه‌ها و حقوق کارمندان با تأخیر طولانی مواجه شود.

رئیس‌جمهور همچنین در مورد نرخ ارز مورد نظر دولت در بودجه‌، پاسخ مشخصی نداد و آن را موکول به آینده کرد. احمدی نژاد همچنین با تأکید بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از همه خواست برای اجرای این قانون کمک کنند. احمدی‌‌نژاد در پاسخ به سؤالی در مورد دیدگاه برخی مسئولین و کارشناسان با تداوم توقف اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: خیلی‌ها هستند که مخالف پیشرفت کشور هستند و امیدواریم که همه برای خوب اجرا شدن این برنامه کمک کنند. به گزارش همشهری، درحالی‌که دولت اصرار به خروج طرح هدفمندی یارانه‌ها از بن‌بست اجرایی دارد، بسیاری از نمایندگان ازجمله رئیس مجلس با اجرای فاز دوم در سال آینده مخالف هستند. اخیرا علی لاریجانی اجرای این طرح در سال آینده را بعید دانسته بود.

کد خبر 194215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز