چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

مقایسه رتبه‌ها و امتیازات تیم‌ها در نیم فصل اول 91 با زمان مشابه فصل قبل، نکات جالبی را آشکار می‌سازد. 15تیم از تیم‌های این فصل لیگ برتر فصل قبل در مسابقات حضور داشتند که نگاهی به جدول نیم فصل اول 91 و مقایسه آن با جدول نیم فصل90 نشان‌دهنده پیشرفت و پسرفت تیم‌هاست.

از نظر رتبه و امتیاز هشت تیم امتیاز کمتری گرفته و جایگاه فصل قبل را از دست داده‌اند و در عوض هفت تیم دیگر امتیازات خود را افزایش داده و در جدول حداقل یک رتبه ارتقا داشته‌اند. ملوان با 13پله صعود، بیشترین پیشرفت را بین تیم‌های لیگ برتر داشته است. رتبه ملوان در نیم‌فصل 90 هفدهم بود ولی اکنون این تیم چهارم است. از نظر امتیازی نیز بیشترین پیشرفت متعلق به ملوان است. این تیم فصل قبل15 امتیاز داشت و اکنون 29امتیازی است؛ 14 امتیاز بیشتر نسبت به فصل قبل. راه‌آهن دومین تیم در زمینه ارتقای رتبه و امتیاز است.

راه‌آهن، فصل قبل با علی دایی در نیم فصل اول 16امتیازی بود و رتبه14را داشت اما اکنون 29 امتیازی و صاحب رتبه پنجم است؛ 9رتبه صعود در جدول و 13 امتیاز پیشرفت. پس از ملوان و راه‌آهن، فولاد بیشترین ارتقا را در جدول داشته است. این تیم در نیم فصل 90 با 21 امتیاز در رتبه 11 قرار گرفت اما اکنون با 29امتیاز در رتبه سوم ایستاده است؛ هشت امتیاز بیشتر و هشت رتبه بالاتر نسبت به فصل قبل. فجرسپاسی و مس نیز نسبت به فصل قبل هفت امتیاز بیشتر گرفته و هشت پله در جدول صعود کرده‌اند. سایپا نیز با سه امتیاز بیشتر، پنج‌پله صعود داشته است. اما رکورد پسرفت در اختیار دو تیم ذوب‌آهن و نفت آبادان است. ذوب‌آهن 10 پله در جدول پایین‌تر رفته و بیشترین سقوط را در جدول داشته است. نفت آبادان نیز که فصل قبل با 23 امتیاز هشتم بود، اکنون 11 امتیازی و در رده هفدهم است؛ 12 امتیاز کمتر نسبت به فصل قبل و 9 رتبه سقوط در جدول. پس از این دو تیم، نفت تهران و صبای قم هفت و هشت امتیاز کمتر نسبت به فصل قبل گرفته‌اند.

خلعتبری؛ بهترین پاسور نیم فصل

محمدرضا خلعتبری مهاجم سپاهان با 9پاس گل بهترین پاسور نیم‌فصل لقب گرفت. بختیار رحمانی کاپیتان فولاد با دو پاس گل در دو هفته آخر، خود را به خلعتبری نزدیک کرد و پژمان نوری و بهادر عبدی نیز در رتبه سوم بهترین پاسورها قرار گرفتند. اسامی بهترین گلسازان نیم فصل اول لیگ برتر بدین صورت است:9 پاس گل: محمدرضا خلعتبری(سپاهان)، هفت پاس گل: بختیار رحمانی(فولاد)، شش پاس گل:پژمان نوری(ملوان) و بهادر عبدی(راه آهن).

فولاد؛ صاحب بهترین خط حمله

فولاد خوزستان بهترین خط حمله نیم‌فصل اول را به‌خود اختصاص داد. این تیم در 17بازی خود 29گل زد و بالاتر از همه تیم‌ها قرار گرفت. فولادی‌ها به‌طور میانگین هر 52دقیقه یک‌بار موفق به گلزنی شده‌اند. این تیم فقط در دو بازی موفق به گلزنی نشد؛ مقابل مس در هفته پنجم و مقابل صبا در هفته چهاردهم. لوسیانو پریرا با شش گل بهترین گلزن فولاد در نیم فصل اول شد. پس از فولاد، سپاهان با 28گل و تراکتورسازی با 27گل دومین و سومین خط حمله‌های برتر را دارند.

سایپا؛ موفق‌ترین میزبان نیم‌فصل اول

سایپا بهترین عملکرد را در بازی‌های خانگی داشت و از 9بازی خانگی 20امتیاز به‌دست آورد. تنها شکست این تیم مقابل راه‌آهن بود. البته دو بازی خانگی سایپا مقابل استقلال و پرسپولیس در آزادی برگزار شد که این تیم چهار امتیاز از آن بازی‌ها کسب کرد. پس از سایپا، فولاد با کسب 19امتیاز از 9بازی خانگی دومین عملکرد موفق را در بازی‌های خانگی داشت. اما تیم صنعت نفت آبادان با کسب هفت امتیاز از هشت بازی خانگی ضعیف‌ترین عملکرد را در خانه داشت.

ملوان؛ مهمان بی‌رحم نیم‌فصل اول

ملوان انزلی بهترین عملکرد را در بازی‌های خارج از خانه نیم‌فصل اول داشت. این تیم در 9بازی خارج از خانه 17امتیاز کسب کرد و بین همه تیم‌های لیگ برتر بهترین عملکرد را به‌عنوان مهمان داشته است. این تیم در خارج از خانه پنج برد، دو تساوی و دو باخت به‌دست آورده و در مقابل 11گل زده، هفت گل نیز دریافت کرده است. پس از ملوان، سپاهان با کسب 15امتیاز از هشت بازی و استقلال با کسب 14امتیاز از 9 بازی دومین و سومین تیم‌های برتر در بازی‌های خارج از خانه بوده‌اند.

کد خبر 194137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز