همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات حذف کنکور برای حدود 10 هزار کد رشته محل دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، گفت:‌ بر این اساس کنکور دانشگاه‌های دولتی و آزاد تجمیع شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص مصوبات کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو برای آزمون سراسری 92، گفت:‌ براساس مصوبه کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در حدود 10 هزار کد رشته محل دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی تعریف شده در قانون پذیرش دانشجو مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی صورت می پذیرد.

وی ادامه داد:‌ پذیرش برای این کد رشته محل‌ها در سال جاری و از نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 شروع خواهد شد که شرایط، ضوابط، نام و عنوان کد رشته محل‌های مذکور در دفترچه ثبت‌نام آنها که در نیمه دوم دی ماه حسب مورد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، منتشر خواهد شد.

به گفته وی، برای کد رشته محل‌هایی که براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، باید داوطلبان علاقه مند به شرکت در این کدرشته محل به نکات زیر توجه کنند که پذیرش بدون آزمون در سال دو بار صورت می پذیرد که ثبت نام برای ورودی مهرماه در نیمه دوم مرداد ماه و ثبت نام برای ورودی های نیمسال دوم در نیمه دوم دی ماه صورت می گیرد.

وی افزود:‌ کد رشته محل‌ های بدون آزمون که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، شامل کد رشته محل‌ های علوم پزشکی نمی‌شود. همچنین ثبت نام برای کد رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و برای کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توسط مرکز آزمون دانشگاه مذکور صورت می پذیرد.

توکلی با بیان اینکه کد رشته محل‌هایی که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد از هیچ روش دیگری (آزمون، فراگیر و دیگر موارد) پذیرش نخواهند داشت، گفت:‌ داوطلبانی که از طریق سوابق تحصیلی برای رشته محل پذیرش می گیرند، اجازه انتقال یا تغییر رشته به رشته محل دیگری را که پذیرش آنها با آزمون است، ندارند.

مشاور سازمان سنجش تاکید کرد: پذیرش بدون آزمون شامل آزمونهای دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) نمی‌شود.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو برای سایر کد رشته محل‌های که پذیرش آنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد، گفت: ثبت نام و پذیرش رشته محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 93-1392 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت و برای سال تحصیلی 93-1392 دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه داوطلبان علاقمند به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد لازم است که در آزمون سراسری سال 1392 ثبت‌نام کنند، گفت:‌ به همین منظور این داوطلبان می‌توانند از امروز دوشنبه 20 آذر لغایت روز شنبه 25 آذر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت‌نام نمایند. همچنین داوطلبانی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، می توانند از روز دوشنبه 30 بهمن تا پنج شنبه 3 اسفند اقدام به ثبت‌نام کنند.

دکتر توکلی در خاتمه خاطرنشان کرد: داوطلبان علاقمند کدرشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی براساس شرایط و ضوابط آزمون سراسری که در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392 (دفترچه شماره 1) درج شده است و همچنین سایر شرایط و ضوابط که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1392 (دفترچه شماره 2 ) درج خواهد شد صورت می‌پذیرد.

کد خبر 193929

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز