همشهری آنلاین- ندا شریف: اگر به گل و گیاه علاقه‌مندید، با کنار هم قرار دادن آن‌ها در محیطی مناسب جایی برای آرامش و رفع استرس ایجاد کنید.

چطور جای مناسبی برای گیاهان آپارتمانی پیدا کنیم؟

در صورتی که امکان داشتن باغچه در بیرون خانه برایتان وجود ندارد، می‌توانید در محیط داخل، گیاهان و سبزیجات مصرفی خود را پرورش دهید.

وسایل مورد نیاز:

گل و گیاه
میز و قفسه
سینی و زیرگلدانی

1- اتاقی را انتخاب کنید که دارای نور مناسب و چند پنجره باشد. پرنورترین قسمت را برای قرار دادن گلدان‌ها انتخاب کنید مگر در مناطق گرم وخشک که نور مستقیم گیاه را خواهد سوزاند.

2- از سطوح مختلف برای قرار دادن گلدان‌ها استفاده کنید. میز و قفسه برای گلدان‌های کوچک مناسبند. گلدان‌های بزرگ را روی زمین بگذارید.

پایه‌های تزیینی هم در زیبایی این قسمت موثرند.

3- طرح کلی اتاق را مجسم کنید. طراحی فضای سبز داخلی فرق زیادی با طراحی یک باغ ندارد. باید بین گلدان‌ها فضای کافی برای رفت‌وآمد باقی بگذارید. می‌توانید کنار این جنگل خانگی، مبلی برای استراحت و لذت بردن از فضای سبز در نظر بگیرید.

4- با ریختن سنگریزه کف سینی‌ها و زیرگلدانی‌ها، رطوبت لازم برای گیاه را فراهم کنید. لایه نازکی از آب با خروج از گلدان در کف ظرف روی سنگ‌ها را خواهد پوشاند. این آب با بخار شدن، رطوبت لازم را فراهم آورده به پرپشت شدن گیاه کمک می‌کند. فقط مطمئن شوید آب روی سنگ‌ آن قدر نباشد که مانع ورود و خروج هوا از سوراخ‌های زیر گلدان و در نتیجه پوسیدگی ریشه شود.

5-
از گلدان‌های رنگی و کاورهای گلدان برای رنگ و آب دادن به اتاق استفاده کنید. سبدهای چوبی، حصیری و بامبو حس مناطق استوایی را ایجاد می‌کنند.

همچنین می‌توان از تندیس‌های رمی و یونانی و گلدان‌های برجسته به عنوان ایده‌هایی جالب و طرح رسمی و کلاسیک دادن به این فضا استفاده کرد.

6- گلدان‌های بزرگ‌تر را با توجه به رنگ و شکل شاخ و برگ گروه‌بندی کنید. از گیاهان کوچک‌تر نیز می‌توانید به عنوان پوشش زمین استفاده کنید.

7- با یک فن، هوا را از راکد بودن درآورید. با یک فن کوچک، جریان هوای ملایم ایجاد کنید.

8- در گوشه‌ها، چراغ‌های قابل تنظیم تعبیه کنید تا بتوانید نور لازم را در هوای ابری و نیز برای گلدان‌هایی که با شیشه و پنجره فاصله دارند، فراهم کنید. با خاموش کردن آن‌ها شب هنگام به گل‌ها استراحت دهید.

9- از وسائل تزیینی استفاده کنید. از آن جا که پرده و دیوارهای تیره مانع رسیدن نور کافی به گل‌ها می شود، رنگ دیوار را روشن انتخاب و پرده را حذف کنید. در عوض برای تزیین از اشیاء شیشه‌ای رنگی، آبنما و آویزهای تزیینی استفاده کنید.

10- این اتاق را طوری چیدمان کنید که هم برای شما و هم برای گلدان‌ها، فضای مناسبی باشد. با پیاده کردن ایده‌های خود از این باغ خانگی به عنوان محلی برای استراحت استفاده کنید.

http://www.ehow.com

کد خبر 193492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز