همشهری آنلاین- ندا شریف: بیش‌تر بطری‌های شیشه‌ای قابل استفاده مجدد هستند. بهتر است به جای دور ریختن، آن‌ها را به روش‌های مختلف به شیئی مفید و تزیینی در باغ تبدیل کرده و در واقع آن‌ها را بازیافت کنید.

 

 

وسایل مورد نیاز:

- پیکور

- شلنگ آب

- شیشه‌شور پلاستیکی

- مایع ظرفشویی

- چوب پنبه

یکی از موارد استفاده از بطری‌های شیشه‌ای ساخت سنگفرش‌های رنگی سبز، زرد یا قهوه‌ای ولی این بار نه با سنگ بلکه با شیشه است.

پیاده‌رویی رنگی:

1- با استفاده از پیکور سوراخ‌هایی در زمین ایجاد کنید. عمق چاله‌ها باید به اندازه ارتفاع شیشه‌ها بوده و تعداد آن‌ها برابر با شیشه‌های موجود باشند.

2- بطری‌ها را از قسمت سر داخل زمین کنید به طوری که قسمت دایره‌ای ته شیشه رو به بالا و همسطح زمین باشد.

3- با دست و خاک اطراف، شیشه را داخل زمین و در جای خود محکم کنید.

4- با استفاده از شلنگ این قسمت را کاملا از آب غوطه‌ور کنید. بعد از خشک شدن، خاک مانند سیمان به بطری خواهد چسبید.

این ایده آن قدر قابل استفاده و اجراییست که در تایلند توانسته‌اند با 1.5 میلیون بطری شیشه‌ای بازیافتی معبدی زیبا بسازند که هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب ‌کند.

2- برای نگه‌داری دانه گیاهان:

شیشه‌ها را با برس شیشه‌شور، مایع ظرفشویی و آب‌گرم بشویید.

بگذارید بطری‌ها کاملا خشک شوند.

دانه‌ها را داخل شیشه‌ها بریزید. در آن را با چوب پنبه ببندید و تا فصل کاشت داخل آن نگه‌داری کنید.

3- فانوس:

از نوع دهن گشاد شیشه‌ها می‌توانید به جای فانوس استفاده کنید. فقط کافیست وارمر یا شمع را داخل بطری قرار دهید و با تاریک شدن هوا از زیبایی نور رنگی در فضای باز بالکن، تراس یا باغ بهره‌مند شوید و با روشن کردن یک عود، شبی رویایی را بگذرانید.

- سایر موارد مانند برش عرضی شیشه‌ها و استفاده از نیمه بالایی آن به عنوان فانوس و نیمه پایینی آن به عنوان جای نگه‌داری برگ‌های طبیعی در داخل آب، بعد از سمباده زدن و از بین بردن تیزی لبه‌ها، یا استفاده از آن‌ها در ساخت صندلی، لوستر، پرچین و غیره بستگی به شوق و علاقه شما دارد.

http://www.ehow.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز