همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: هشتمین خط سامانه اتوبوس‌های تندرو تا پایان سال در پایتخت اجرایی می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان سنندجی با بیان این مطلب افزود: خط ۸ سامانه اتوبوس‌های تندرو یکی ازخط های این شبکه است که کارهای مطالعاتی و جانمایی ایستگاه‌های آن انجام شده و در تلاشیم که تا پایان سال این خط را احداث و آماده بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: خط ۸ اتوبوس‌های تندرو در واقع خط اتصال پایانه جنوب به خاوران است و به عبارتی شبکه اتوبوس‌های تندرو را در جنوب تهران تکمیل می‌کند. این خط، خطوط ۲ و ۴ سامانه اتوبوس‌های BRT را به یکدیگر متصل می‌کند و تبدیل به یکی از خطوط پر مسافر شهر خواهد شد.

سنندجی افزود: پس از احداث خط ۸ سامانه اتوبوس‌های تندرو، تنها یک خط در شمال تهران باقی می‌ماند که بزرگراه‌های شهید بابایی، صدر، نیایش و میدان پونک را به یکدیگر متصل خواهد کرد و با خطوط ۱۰ و ۷ سامانه اتوبوس‌های BRT نیز تقاطع خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: شبکه اتوبوس‌های تندرو به گونه‌ای طراحی شده است تا شهروندان زمانی که وارد شبکه خطوط تندرو می‌شوند بتوانند تمام شهر را با اتوبوس طی کنند. در واقع شهروندان می‌توانند در نقاط تبادل سفر پیاده شوند و با اتوبوس‌های فیدر به نقاط دیگر شهر سفر کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه تلاش ما این است که خط ۸ سامانه اتوبوس‌های تندرو را تا پایان سال احداث و آماده بهره برداری کنیم گفت: مشکل اصلی ما اکنون تامین اتوبوس‌های مورد نیاز این خط است چرا که مدیریت شهری برای خرید اتوبوس‌های جدید و مورد نیازش اقدام کرده است اما مشکلات ارزی همچنان پابرجاست و ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان مستلزم پرداخت ارز مرجع به شهرداری از سوی دولت است.

کد خبر 193172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز