همشهری آنلاین: اعلام زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، مصوبه‌ای برای یک کاندیدای حزبی اصلاح‌طلب، تمایل کرباسچی به انتخابات حزبی و ... سرتیتر اخبار انتخاباتی دوشنبه 6 آذر ماه هستند.

اظهارنظر کننده

جزئیات اظهارات

مصطفی کواکبیان
دبیرکل حزب مردم‌سالاری
(منبع : فارس)

  • حزب مردم‌سالاری چند ماه است که مصوب کرده تا وارد عرصه انتخابات شوم.

علی‌اصغر زارعی
عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی
(منبع : فارس)

  • نظر فراکسیون اصولگرایان در مورد اصلاح قانون انتخابات به صورت مکتوب منتشر می‌شود. اگر طرح اصلاح قانون انتخابات نقاط قوتی داشته باشد، آن را هم بیان می‌کنیم ولی فراکسیون نقاط ضعف اصلی و اساسی این طرح را هم مورد اشاره قرار می‌دهد.

آیت‌الله حسن ممدوحی
عضو جامعه مدرسین
(منبع : فارس)

  • اصلاح‌طلبانی که در فتنه نقش موثری نداشتند در صورت مرزبندی با فتنه‌گران 88 می‌توانند در انتخابات حضور یابند.

حسنعلی نوری
جانشین رئیس ستاد انتخابات
(منبع : مهر)

  • زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری اردیبهشت و شورای شهر فروردین ماه است.
  • رئیس ستاد انتخابات توسط معاون سیاسی وزارت کشور انتخاب می‌شود.

عبدالرضا داوری
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور
(منبع : فارس)

  • برنامه زمان‌بندی قانون انتخابات از سوی رئیس ستاد انتخابات برای اجرا ابلاغ شده است اما با تغییر قانون انتخابات ریاست جمهوری که از طرف برخی دوستان در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود، عملا مجری انتخابات تغییر کرده و برنامه انتخابات نیز دچار تغییر می‌شود.

عبدالواحد موسوی لاری
عضو مجمع روحانیون مبارز
(منبع : باشگاه خبرنگاران جوان )

  • مجمع روحانیون مبارز جلسات انتخاباتی داشته اما تا کنون هیچ‌ برنامه مشخصی برای ورود به انتخابات توسط مجمع دنبال نشده است.
  • مجمع روحانیون مبارز در حال حاضر تصمیمی برای ورود و یا عدم ورود به انتخابات نگرفته است. اگر شرایط برای ورود به انتخابات فراهم شود قطعا اصلاح‌طلبان به وحدت نظر و اجماع می‌رسند و با یک کاندیدا وارد عرصه خواهند شد.

غلامحسین کرباسچی
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی
(منبع : مهر)

  • در ایران انتخابات بر محور افراد برگزار می‌شود و مردم به افراد رأی می‌دهند بنابراین اگر می‌خواهیم انتخاباتی برنامه‌محور داشته باشیم باید به سمت انتخابات حزبی برویم. تا زمانیکه انتخابات فرد محور است برنامه معنی ندارد؛ چراکه ممکن است فرد به برنامه‌هایی که در زمان رقابت‌ها مطرح کرده است پایبند نباشد و هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. احزاب تضمین خوبی برای تعهدات یک کاندیدا هستند. زمانیکه احزاب برنامه ارائه دهند نمی‌توانند از آن تخطی کنند چراکه احزاب به قدرت نیاز دارند و اگر بخواهند فعالیت داشته باشد باید بتواند نظر مردم را جلب کند؛ بنابراین قطعاً اگر دچار انحراف از برنامه شد دیگر رأی نخواهد آورد و خود به خود از صحنه سیاست حذف می‌شوند، اما این تضمین در انتخابات فرد محور وجود ندارد.
  • کارگزاران هم مانند دیگر احزاب اصلاحات به دنبال اینکه انفرادی کار کند نیست و بیشتر اعتقاد به حرکت جمعی داریم.
کد خبر 192416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز