همشهری آنلاین: قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شکست انتخاباتی اصلاح طلبان بدون وحدت حتمی است، گفت: جریان اصلاحات باید یک بازنگری و بازشناسی شود، مسئولان هم باید آسیب‌شناسی کنند تا فضا بخوبی مدیریت شود و زمینه برای حضور اصلاح طلبان فراهم آید.

رسول منتجب نیا

رسول منتجب‌نیا جمعه در همایش طرح مناسک که از سوی جبهه اصلاح طلبان به دبیر کلی مصطفی کواکبیان در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش گفت: امیدوارم این همایش تاثیر بسزایی در روند مدیریت و سیاست گذاری کشور به خصوص در انتخابات آتی داشته باشد. مهمترین اظهارات منتجب نیا به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • مسئولان کشور که خیلی عزیزند، در غیاب اصلاحات زحمت کشیده‌اند هر چند که زحمات آنان در غیاب اصلاح طلبان محصولی داده است که نتیجه‌اش اختلافات داخلی و تنش‌های خارجی است، اما نباید فراموش کنیم که زحمات زیادی داشته‌اند، اما زحمات آنان خدشه دار شده و مشکلاتی را برای کشور بوجود آورده است.
  • از این مسئولان عزیز می‌خواهم شرایط کشور را واقع‌بینانه ببینند ما قصد بزرگ نمایی مشکلات را نداریم ولی باید بپذیریرم که وضعیت کنونی وضعیت سامان‌داری نیست و چه در داخل چه در خارج اگر مشکلات را کنار هم بگذاریم می‌بینیم که شرایط ناگواری داریم، لذا کسانیکه بر کرسی قدرت تکیه داده‌اند فکر نکنند که فقط آنان دلسوز کشور هستند.
  • من اثبات می‌کنم که اصلاح طلبان در راس دلسوزان نظام هستند. مسئولانی که به اریکه کشور تکیه داده‌اند نمی‌توانند کشور را به تنهایی اداره کنند و تجربه نشان داد که نبود اصلاح طلبان در جامعه چه مشکلاتی را بوجود می‌آورد.
  • من از عقلا می‌خواهم که افراطی‌ها را هدایت و کنترل کنند و تلاش کنند وحدت در جامعه ایجاد شود.
  • عقلا باید یک مرزبندی نسبت به سال 88، 91 و 92 ایجاد کنند؛ چراکه عده‌ای می خواهند تسویه حساب و عقده گشایی کنند و از صبح تا شام چهره‌های اصیل اصلاحات را مورد حملات خود قرار دهند. بنابراین این بزرگواران باید جلوی این کار زشت را بگیرند و بین گذشته و آینده مرزبندی قائل شوند.
  • حضور اصلاح طلبان در جامعه ضروری است. اغلب اصلاح طلبان کتک خورده‌های قبل از انقلاب و رنج برده‌های بعد از انقلاب هستند و انصاف نیست که این چهره‌ها را از صحنه خارج کنیم، البته ما نیز اعتقاد نداریم که همه اصولگرایان اینطور عمل می‌کنند بین آنان نیز افراد اصیل و ریشه دار وجود دارد اما خطاب من به تازه به دوران رسیده‌هایی است که به قول امام(ره) از راه رسیده‌ها و به تعبیر هاشمی افراد بی‌ریشه هستند.
  • اصلاح طلبان قهر نکرده‌اند و اهل قهر نیستند. اصلاح طلبان از صحنه بیرون رفتند لذا در کنار اینکه جریان اصلاحات باید یک بازنگری و بازشناسی شود، مسئولان هم باید آسیب‌شناسی کنندتا فضا بخوبی مدیریت شود و زمینه برای حضور اصلاح طلبان فراهم آید.
  • من معتقدم خیلی راه وجود داشت تا اصلاح طلبان در صحنه باشند و می‌شد فضا را به خوبی مدیریت کرد، اما بدترین راه انتخاب شد، لذا باید در این امر نیز تجدیدنظر شود.
  • دو سوم ملت ایران طرفدار اصلاح طلبان هستند. اصلاح طلبان عصاره خیل کثیری از ملت هستند، بنابراین پیام ما به مسئولان این است که در رفتار خود تجدیدنظر کنند، اما این درخواست من خواهش و التماس نیست، بلکه کنار زدن اصلاح طلبان یعنی کنار زدن دو سوم ملت ایران و می‌گوییم به ملت توجه کنید که حضور آنان حق مسلم اصلاح طلبان است.
  • راه‌های ایجاد فضای مناسب برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات؛ عقلا باید جلوی تندروی برخی از رسانه‌ها را بگیرند و قلم بعضی از قلم بدستان مزدورِ فحاش را بشکنند که هر روز به اصلاح طلبان و بزرگان آنان فحش ندهند.
  • شما باید بدانید خاستگاه اصلاحات چیست و اصلاحات از کجا نشأت گرفته است. اصلاحات از متن جامعه، انقلاب، افکار و آرمان‌های مترقی و پیشرفته امام(ره) نشات گرفته و نه از افکار ارتجاعی که به امام(ره) نسبت می‌دهند.
  • امام(ره) امروز مظلوم ترین چهره انقلاب است که همه بر او می‌تازند، اما اندیشه مترقی امام(ره) خواستار اصلاحات بوده و هست. برای حفظ منافع نظام و مصلحت ملت این اصلاحات بوجود آمده و خاطره شیرینی نیز از دولتش باقی گذاشته است.
  • تمام اصولگرایان در روی کار آمدن این دولت و پیروزی‌ها و ناکامی‌های آن شریک هستند. امروز که دولت شکست خورده و روبه افول است آقایان شروع کردند به انتقاد کردن و می‌خواهند خود را از اعمال دولت مبرا سازند، اما بدانند که در تمام کارهایی که دولت انجام داده شریک هستند.
  • ما از امام(ره) هستیم و امام(ره) از ملت است، ما افتخارمان این است که به تفکر و اندیشه امام(ره) پایبندیم و تا آخر هم پاسدار خط نورانی امام(ره) هستیم.
  • خاستگاه اصلاحات ملت ایران، روحانیت مترقی و اندیشه مترقی امام(ره) است. ملت ایران نیز نشان داده است که چه گرایشی به اصلاح طلبان دارد.
  • اصلاح طلبان مساوی است با اکثریت مردم، بنابراین باید دید که مسئولان و عقلای جامعه می‌خواهند با اکثریت مردم کنار بیایند یا خیر و در چنین صورتی فعالیت ما معنی و مفهوم پیدا می‌کند اما در غیر اینصورت آب در هاون کوبیدن خواهد بود.
  • امیدواریم شکل دوم نباشد و این تجدیدنظر بوجود بیاید و ما نیز باید شرایط پیروزی را فراهم کنیم که یکی از این شرایط وحدت است در غیر این صورت شکست حتمی است و این امر دستاویزی می‌شود برای دیگران که بگویند ما میدان دادیم اما رای نیاوردند.
  • اتحاد، انسجام و هماهنگی همه گروه‌ها و فعالان اصلاحات رمز موفقیت است.
  • رمز دوم پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات رسیدن به کاندیدای واحد است. شرط دوم پیروزی برگزاری جلسات، همایش ها، نظرسنجی‌ها، بررسی‌ها و وحدت برای رسیدن به اجماع نسبت به یک کاندیدا است.
  • باید اصلاح طلبان فردی که بیشترین شرایط برای اداره کشور دارد با نگاه واقع بینانه انتخاب کنند که اگر این اتفاق بیافتد، مردم وظیفه شناس کاری می‌کنند که در دوم خرداد انجام دادند و این امر نیز نظام را از خطرات و آفت‌های پیش رو حفظ خواهد کرد.
کد خبر 190650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز