دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

خبر خریداری و تخریب یک خانه تاریخی در خیابان فردوسی تهران به بهانه تبدیل آن به یک مجتمع تجاری که دیروز در روزنامه همشهری انتشار یافت، موجب شد تا مدیرکل میراث فرهنگی تهران صبح دیروز و در حاشیه نمایشگاه صنایع‌دستی در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار همشهری اعلام کند از نهادهای فرهنگی و شهرداری می‌خواهیم تا کمک کنند خانه عامری‌ها پیش از تخریب کامل، خریداری شود.

خانه عامری ها

 محمدحسین فرمهینی فراهانی گفت: خانه عامری‌ها - که هنوز به ثبت ملی نرسیده است - از خانه‌های ارزشمند شهر تهران است که در همسایگی منزل ابتهاج و نخستین ساختمان کارخانه سیمان قرار دارد. وی همچنین از شهرداری تهران خواهش کرد تا زمینه‌ای برای خرید خانه عامری‌ها فراهم کند. به گفته فراهانی، اداره میراث فرهنگی تهران از کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران خواسته است تا مجوز تبدیل خانه تاریخی عامری‌ها به مجتمع تجاری را ادر نکند.

خانه تاریخی عامری‌ها در خیابان فردوسی تهران از بناهای برجای مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی اول دارای مالک خصوصی است. مالک بنا نیز درصدد تخریب و تبدیل آن به یک مجتمع تجاری است. فراهانی می‌گوید که سازمان میراث فرهنگی در نخستین فرصت زمینه ثبت ملی خانه تاریخی عامری را فراهم می‌کند.

کد خبر 187875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز