گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: آخرین تغییرات قیمتی شیر و لبنیات بر مبنای نرخ پایه 770تا 930تومانی شیر خام تعیین شده است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: نرخ انواع شیر و لبنیات نهایی شده و روز گذشته به دامداران و شرکت‌های لبنی در سراسر کشور ابلاغ شده است. حسن راد مرد در مورد علت تأخیر در ابلاغ و اعلام نرخ نهایی شیر و لبنیات براساس مصوبات کار‌گروه تنظیم بازار افزود: قیمت شیر و لبنیات قبلا تعیین شده بود اما انجام برخی تغییرات و اصلاحات در این قیمت‌ها موجب تأخیر چند روزه در اعلام این نرخ شده است.

وی با رد برخی دیدگاه‌ها مبنی بر اینکه اعلام نهایی نرخ جدید شیر و لبنیات منوط به تأیید و بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک است، افزود: احتیاجی به تأیید این نرخ توسط رئیس‌جمهور نیست و قیمت جدید شیر و لبنیات بر مبنای مصوبه کارگروه تنظیم بازار و کار کارشناسی سازمان حمایت تعیین شده و توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌شود. قیمت شیر پاستوریزه و لبنیات نهایی شده و نامه این ابلاغیه در اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

راد مرد طولانی شدن روند بررسی قیمت شیر و لبنیات براساس تفاهمنامه تولید‌کنندگان و کار‌گروه تنظیم بازار را ازجمله علل محقق نشدن وعده اعلام نرخ شیر و لبنیات از ابتدای هفته جاری قلمداد کرد و گفت: این امر موجب تأخیر یکی دو روزه در اعلام نرخ نهایی شیر و لبنیات شده اما از امروز نرخ‌های جدید ابلاغ و اجرایی خواهد شد. وی با خودداری از اعلام روند کاهشی یا تثبیت قیمت شیر پاستوریزه و لبنیات تصریح کرد: تعیین نرخ جدید انواع شیر پاستوریزه و لبنیات بر مبنای تفاهمنامه چندی پیش کارگروه تنظیم بازار مبنی بر تعیین نرخ پایه 770تا 930تومانی شیر خام با درنظر گرفتن میزان بار میکروبی و درصد چربی صورت گرفته است.

بنابر این در ابلاغیه مذکور قیمت شیر خام ، انواع شیر پاستوریزه و لبنیات کم چرب و پر چرب تعیین و ابلاغ خواهد شد و براساس توافق صورت گرفته دامداران، شرکت‌های لبنی و توزیع‌کنندگان این فراورده‌ها ملزم به رعایت قیمت‌های جدید بوده و هیچ عذری پذیرفته نیست.

کد خبر 185689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز