همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: الویت بهره برداری از خطوط جدید امسال با خط ۳ مترو است که امیدواریم تا پایان سال و یا حداکثر در اوایل سال آینده بتوانیم از جاده ساوه تا مصلی تهران را در مسیر این خط تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه مراسم ورود سری جدید واگن‌های مترو جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بر اساس قولی که داده بودیم امروز ۹۰ واگن جدید را وارد خطوط مترو تهران کردیم که این واگن‌ها از نسل جدید واگن‌های مترو است و با دارا بودن بدنه آلومینیومی از شرایط و کیفیت بهتری برخوردار است و برق کمتری نیز مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه با ورود این واگن‌ها هشت تا ده درصد ظرفیت مترو افزایش خواهد یافت، افزود: همزمان با آغاز مهرماه ۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین جدید نیز وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود و مردم باید بدانند حمل و نقل عمومی طی سال‌های اخیر در الویت کارهای مدیریت شهری بوده هنوز هم دغدغه اصلی ماست و بیشترین هزینه را در این بخش خواهیم کرد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با وجود تامین نشدن اعتبارات مصوب حمل و نقل چگونه می‌خواهید پروژه‌ها را اجرا کنید گفت: من منکر هزینه‌ها نیستم و مترو واقعا هزینه‌های سنگینی دارد چنانچه همین واگن‌ها ی جدید مترو ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز داشت که باید به صورت ۵۰ - ۵۰ توسط شهرداری و دولت پرداخت می‌شد اما ما در ‌‌نهایت برای آنکه واگن‌ها در گمرک خاک نخورند مجبور شدیم که کل هزینه این واگن‌ها را از بودجه شهرداری پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: در هر صورت مطرح کردن این موضوعات در رسانه‌ها و جنجال کردن چه تاثیری دارد، آیا مشکلی را حل می‌کند یا تبدیل به پول می‌شود؟ این موضوع باید توسط دستگاه ههای ذی ربط مانند مجلس و سازمان بازرسی و همکاری دولت حل شود و من به عنوان مدیر شهر مکلف هستم به هر شکل ممکن شهر را اداره کرده و اعتبارات مورد نیاز را تامین کنم و اگر دولت مصوبات قانونی را اجرا نکرد شهرداری باید تلاش کند که از هر طریق ممکن مشکلات را رفع کند چون مردم حل مشکلات را می‌خواهند.

قالیباف تصریح کرد: در هر صورت این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که مسائل و مشکلات نمی‌توانند پیشرفت توام با عدالت را در تهران متوقف کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در شش ماهه دوم سال چه اقداماتی در حوزه حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد، افزود: ورود حدود ۱۰۰ اتوبوس دو کابین جدید و هشتاد تا ۹۰ واگن دیگر به ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اقداماتی است که تا پایان سال محقق می‌شود و همچنین با توجه به استقبال چشمگیر مردم از خطوط بی‌آر تی و به ویژه خط ۵ اتوبوس‌های تندرو که اخیرا فاز نخست آن بهره برداری شده تلاش خواهیم کرد تا ۱۰ خط مصوب خطوط بی‌آر تی توسط شورای شهر را در پایتخت احداث و بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین در توسعه خطوط مترو نیز بر اساس وعده داده شده تا پایان سال حدود ۲۰ کیلومتر شبکه مترو به بهره برداری برسد.

شهردار تهران افزد: اولویت بهره برداری از خطوط جدید امسال با خط ۳ مترو است که امیدواریم تا پایان سال و یا حداکثر در اوایل سال آینده بتوانیم از جاده ساوه تا مصلی تهران را در مسیر این خط تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

قالیباف همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص عدم پرداخت سهم شهرداری از جرایم رانندگی گفت: بر اساس قانون باید درآمد ناشی از اخذ جرایم رانندگی به دو بخش برون شهری و درون شهری تقسیم شود که از بخش درون شهری باید این درامد‌ها بین شهرداری و راهنمایی و رانندگی توزیع شود، اما طی سال گذشته و امسال علی رغم اینکه جرایم توسط مردم پرداخت شده و به خزانه رفته است اما ریالی از این اعتبارات به شهرداری تهران بوده پرداخت نشده که جای گله دارد.

کد خبر 184854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز