همشهری‌آنلاین: انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، انتشار نشریه خود را به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری واگذار کرد.

irasis

به گزارش مهر، در پی چاپ و نشر مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی دانشگاهها و موسسات پژوهشی و انجمن‌های علمی کشور توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، اکنون انجمن ایرانی مطالعه جامعه اطلاعاتی نخستین شماره از نشریه خود را با عنوان "جامعه اطلاعاتی" برای چاپ و انتشار به ISC و مرکز منطقه‌ای سپرد.

شورای علمی نشریه جامعه اطلاعاتی را شخصیت‌های علمی و متخصصان علم ارتباطات و اطلاعات از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مختلف ایران تشکیل می‌دهند و اولین شماره نشریه جامعه اطلاعاتی مربوط به پاییز و زمستان 1390 است که این نشریه به صورت دو فصلنامه منتشر خواهد شد.

هدف فصلنامه جامعه اطلاعاتی، سامان بخشیدن به فعالیتهای علمی و پژوهشی متخصصان علوم اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌ها و دانش های پایه و کاربردی در راستای ارتقا برنامه‌های علمی و آموزشی کشور در عصر اطلاعات است.

استقرار جریان دانایی محور و تولید دانش از طریق انسجام بخشیدن و هدایت مطالعات و تحقیقات علمی در زمینه جامعه علمی و ارتباط آن با سایر علوم از دیگر اهداف انتشار این فصلنامه است.

نخستین شماره فصلنامه جامعه اطلاعاتی شامل مطالبی همچون سیر تحول سیاستهای بین‌المللی اطلاعات و ارتباطات از جریان اطلاعات تا اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی 1940 تا 2000، فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی؛ مفهوم و کارکردها و آموزش و یادگیری در عصر اطلاعات از ماشین آموزشی تا جامعه اطلاعاتی است.

همچنین در این فصلنامه عناوینی چون ارزیابی شرایط ایجاد، توسعه و پیشبرد جامعه اطلاعاتی در ایران، روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی ایران و مسائل گذار به جامعه اطلاعاتی، تحول مفاهیم فضا- زمان در جامعه اطلاعاتی؛ ضرورت بازنگری در مفاهیم بنیادین جغرافیایی و نقش فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات بر توسعه اقتصادی نوین در کشورهای شمال و جنوب به چشم می‌خورد.

کد خبر 177856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز