مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

پارکینگ مکانیزه گل‌آرای جنوب شهر تهران با ظرفیت 180 دستگاه خودرو در بازار عبدل‌آباد منطقه 19 تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح این پارکینگ با تبریک بعثت رسول گرامی اسلام(ص) اعلام کرد: کاهش فاصله شمال و جنوب شهر در دستیابی به امکانات که طی سال‌ها و دهه‌های گذشته شکل گرفته، از اهداف و سیاست‌های مدیریت شهری است که شهردار تهران از ابتدا بر آن تأکید داشت.

معاون شهردار تهران افزود: البته این هنر نیست که سطح زندگی طبقات مرفه را به سطح زندگی طبقات فقیر جامعه نزدیک کرده و ادعا کنیم عدالت را برقرار کرده‌ایم بلکه فضیلت آن است که به جای توزیع عادلانه فقر، رفاه را به‌صورت عادلانه در جامعه توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه مدیریت شهری بر این اصل استوار است که ساکنان نیمه جنوبی شهر باید از امکانات مساوی با ساکنان نیمه شمالی شهر برخوردار باشند، اظهار کرد: تبدیل پادگان قلعه مرغی به بوستان ولایت که سال گذشته تحت عنوان هدیه مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) به مردم جنوب شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در راستای تحقق همین نگاه به شمال و جنوب شهر است.

سید جعفر تشکری هاشمی گسترش پوشش متروی تهران در جنوب شهر به موازات توسعه شبکه مترو در شمال شهر را از مصادیق توجه برابر مدیریت شهری در برخورداری مساوی ساکنان شمال و جنوب تهران در استفاده از مترو برشمرد و تصریح کرد: به این منظور خط یک مترو تا کهریزک در جنوبی‌ترین نقطه تهران ادامه پیدا کرده و در تلاشیم تا این خط را به شهر جدید پرند نیز متصل کنیم. تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه مردم تهران از آلودگی هوا، آلودگی صدا، ترافیک سنگین و تصادفات مرگبار ناشی از تردد انبوه خودروها در رنج و سختی به‌سرمی‌برند، گفت: میانگین سرنشین هر وسیله نقلیه شخصی در تهران که با جولان در شهر زندگی را برای شهروندان سخت کرده 1.5 نفر است، به این معنا که اغلب خودروهایی که در شهر تردد می‌کنند تک سرنشین هستند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز زندگی مبتنی بر خودرو پایان یافته و حمل‌ونقل انسان محور جایگزین آن شده، اعلام کرد: در این نوع حمل‌ونقل، انسان، محور است و آمد و شد راحت شهروندان جای رفت‌وآمد سریع خودروها را گرفته و امروزه دیگر برخی تعاریف و تصورات مانند اینکه عدم‌بضاعت مالی مسافران دلیل استفاده از حمل‌ونقل عمومی است، رنگ باخته است.

تشکری هاشمی از احداث 100 کیلومتر خطوط اتوبوسرانی تندرو به‌عنوان یک تحول در جا به جایی شهروندان نام برد و تصریح کرد: امروزه سامانه تندرو با سهم 40درصدی از مجموع جا به جایی‌های ناوگان اتوبوسرانی درصورتی‌که تنها سه درصد کل خطوط و 25درصد کل ناوگان را به‌خود اختصاص داده، به‌عنوان یک ارزش افزوده شهری، نمونه ارزشمندی از بهره‌وری است.

معاون شهردار تهران نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به‌ویژه در مناطق جنوبی شهر را از اولویت‌های جدی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: امیدواریم دولت کمک کند تا مردم جنوب شهر از ناوگان در ‌شأن و شایسته خود برخوردار شوند، هر چند بخشی از اتوبوس‌هایی که به‌زودی وارد خطوط اتوبوسرانی می‌شوند را به مناطق جنوبی شهر از جمله منطقه 19 اختصاص خواهیم داد.

گفتنی است «پارکینگ مکانیزه گل‌آرا» که با ظرفیت 180 فضای پارک در زمینی به مساحت 600 متر مربع از سوی شهرداری منطقه 19 احداث شده، طی مراسمی همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) به‌عنوان بزرگ‌ترین پارکینگ مکانیزه جنوب تهران در محله شکوفه افتتاح شد و رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 174404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز