یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

رخداد‌های فرهنگی‌ای نظیر برگزاری جشنواره فیلم و همچنین نمایشگاه کتاب - که این روزها پذیرای شمار زیادی از شهروندان است - نقش تاثیرگذار و خوبی در جاانداختن و نهادینه‌سازی‌ رفتارهای فرهنگی و مدنی دارند.

البته عده‌ای از منتقدان فرهنگی همواره از این گله دارند که برخی افرادی که به نمایشگاه کتاب می‌روند، بیشتر تفریح و گردش را مد نظر قرار می‌دهند و کمتر به کتاب و کتابخوانی توجه دارند. گرچه این انتقاد از زاویه‌ای قابل پذیرش است و این هم قبول که سرانه کتابخوانی در جامعه ما پایین آمده؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که به‌واسطه همین نمایشگاه کتاب و در جشن کتاب است که مردم انگیزه و بهانه‌ای برای شادی و تفریح پیدا می‌کنند و صد البته در این میان خواه و ناخواه گوش‌شان با نام چندین نویسنده، کتاب، مترجم و انتشاراتی هم آشنا می‌شود.

این بی‌شک، کم چیزی نیست و شاید در هیچ زمان دیگری از سال اینگونه نباشد. بنابراین همین اندک را باید غنیمت دانست. البته بسیار شایسته و ایده‌آل خواهد بود اگر روزی برسد که همه با آگاهی و شناخت و از روی علاقه برای خرید کتاب، به نمایشگاه کتاب بروند و سرانه کتابخوانی در کشور ما بالا برود. به هر روی، در این روزها می‌توان شهروندانی را دید که به‌واسطه این رخداد فرهنگی زیبا، به خواندن و مطالعه کتاب تشویق شده‌اند.

کد خبر 169395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز