مهدی تهرانی: اگر کمدی ملودرام های، انتخابات 1999 و راه‌های فرعی 2004 به کارگردانی الکساندر پین را ندیده باشید به احتمال زیا؛ فیلم درباره اشمیت 2002 با بازی جک نیکلسون را از این کارگردان دیده‌اید. پین برای کارگردانی نوادگان از شانس‌های کسب جایزه اسکار امسال هست

الکساندر پین

پس از 7 سال دوری از سینما، نوادگان، به عنوان یک کمدی درام ششدانگ بهترین فیلم پین در کارنامه حرفه‌ای‌اش به حساب می‌آید. داستان فیلم در باره خانواده‌های آمریکایی است که به میانسالی می‌خواهند برسند.

جورج کلونی نقش پدری را بازی می‌کند که در زندگی خود دچار مشکل شده است. همسرش بیمار است و به کما رفته و دخترانش نیز به سنی رسیده‌اند که می‌خواهند مستقل فکر کنند.

پین به نظر منتقدان آمریکایی به دلیل گزیده کاری و وسواسی که برای ساخت فیلم دارد، می‌تواند در گونه کمدی درام برای مدت‌ها فیلم‌هایی خلق کند که آبروی این ژانر را به سینما برگرداند.

در باره اشمیت استعداد پین را در ساخت فیلم‌هایی که مرد یه عنوان هسته اصلی خانواده ممکن است در معرض فروپاشی قرار بگیرد ؛ نشان داد. نوادگان نیز دقیقا چنین بستری در داستان خود دارد. 

در باره الکساندر پین

ملیت: آمریکایی

سن:50  ساله

اولین فیلم: کارمن 1985

آخرین فیلم اکران شده: فرزندان 2011

کارنامه سینمایی:14 فیلم در مقام کارگردان

در مقام نویسنده فیلمنامه :11 فیلم

در مقام تهیه کننده :11 فیلم

فیلم‌های شاخص:در باره اشمیت 2002، انتخابات 1999 و راه های فرعی 2004

جوایز: تا به حال 58 جایزه سینمایی برده و همین تعداد نیز کاندیدای دریافت جایزه های سینمایی بوده است.

اسکار: 6 بار نامزد دریافت اسکار بوده، سه بار برای فیلمنامه های فرزندان ، انتخابات و راه های فرعی و هم چنین دو بار برای بهترین کارگردانی و یک بار هم برای بهترین فیلم سال که فقط یک بار اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلم نامه راه های فرعی بدست آورده است.

بفتا: از سه باری که نامزد بفتا شده یکبار برای فیلمنامه اقتباسی راه‌های فرعی موفق به کسب این اسکار انگلیسی شده است.

گلدن گلاب: 6  بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب شده که دوبار برای فیلمنامه اقتباسی در باره اشمیت و راه‌های فرعی موفق به دریافت آن شده است.

نوادگان به کارگردانی الکساندر پین

کد خبر 160185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز