همشهری آنلاین: خوابگاه حافظیه برای دانشجویان دختر و خوابگاه پردیس بین الملل برای دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش مهر، در مراسم افتتاح و راه اندازی 13 پروژه درمانی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، 2خوابگاه برای دانشجویان علوم پزشکی تهران به صورت ارتباط اینترنتی افتتاح شد.

دکتر علی عرب خردمند،رئیس پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افتتاح این خوابگاه برای دانشجویان خارجی گفت: جذب دانشجویان خارجی جزء برنامه های اصلی پردیس بین الملل است. در حال حاضر 900 دانشجوی ایرانی از طریق کنکور سراسری در این پردیس پذیرفته شده اند.

خردمند اضافه کرد: در فوریه 2011 وب سایت انگلیسی پردیس بین الملل راه اندازی شد و در مدت 6 ماهه گذشته حدود 5 هزار دانشجوی خارجی درخواست تحصیل در ایران را ارائه کرده اند.

وی گفت: در نهایت 1800 نفر در دکتری حرفه ای و کارشناسی ارشد و 1500 نفر در تحصیلات تکمیلی مدارک خود را ارائه کرده اند.

رئیس پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: پیش از این 707 دانشجوی خارجی پرونده خود را برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران تکمیل کرده بودند که از این تعداد 54 دانشجو پذیرفته شده اند و در حال حاضر 9 دانشجوی دختر از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و امارات متحده عربی تحصیل خود را آغاز کرده اند که برای آنها کارت دانشجویی به زبان انگلیسی طراحی شده و در این خوابگاه مستقر است.

همچنین در این مراسم، دکتر مصطفی محقق - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افتتاح خوابگاه حافظیه در این دانشگاه خبر داد و گفت: این خوابگاه با ظرفیت 300 نفر برای دانشجویان دختر ساخته شده است.

محقق افزود: 5 هزار و 442 نفر از حدود 20 هزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خوابگاه ساکن هستند که این تعداد در 18 خوابگاه دخترانه و 22 خوابگاه پسرانه مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد متقاضیان خوابگاه برای دانشگاه ما زیاد است و ما 85 درصد تقاضاها را می توانیم پاسخ دهیم و تاحدی نیز نتوانسته ایم که دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاری را در خوابگاهها اسکان دهیم و مجبور شده ایم از خوابگاه خودگردان استفاده کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افتتاح شبکه فردا (شبکه فرهنگی دانشجویی دانشگاه) خبر داد و گفت: کلیه ساکنان خوابگاه می توانند با اتصال به این شبکه از محصولات فرهنگی در خوابگاه استفاده کنند.

 

 

کد خبر 159534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز