یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

زیتا ملکی: خوشبختی همین است دیگر! خنده‌های شیرین است بعد تلخی‌های پشت هم! خیابانی است که پاهای خسته تمامش می‌کند. نوشابه‌ی رژیمی ا‌ست که بی‌ترس از اضافه‌وزن نوشیده می‌شود.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 634

کجا دنبالش می‌گردی؟ خوشبختی همین‌جاست. پول توجیبی سروقت است و خریدن چیزهای نو. آهنگی‌ است که بعد از چندسال پیدایش می‌کنی و کتابی که وقتی تمام می‌شود، به خودت قول می‌دهی یک‌بارِ دیگر بخوانی‌اش.

خوشبختی فیلم «پول را بردار و فرار کن» است و خنده‌های قاه‌قاهی که بی‌خجالت از قضاوت بقیه، اتاق را پر از شادی می‌کند! خوشبختی تمام فیلم‌های شاد و خنده‌دار دنیاست.

خوشبختی یعنی حرف‌زدن‌های شبانه با ستاره‌هایی که در آسمان دودی به‌چشم می‌آیند. فوتبال‌دیدن است و تشویق تیم موردعلاقه‌ات خوشبختی! لواشک‌های زردآلوست و سی‌دی‌های آهنگ جدید شهر کتاب. اتوبان بی‌ترافیک است و شبی که در سرما دست‌هایت را به‌هم می‌مالی و گرم می‌شوی. خوشبختی مأموری خوش‌اخلاق است که گاهی جریمه نمی‌کند! و ماشینی که با دیدن عابران، به‌جای گازدادن، ترمز می‌کند.

قورمه‌سبزی ا‌ست خوشبختی و ماست موسیر. پاستیل ماری است و جویدن با دندان‌های سالم. خیابان شریعتی است و کفش‌هایی که با همه‌ی ارزانی‌شان راحت‌اند برای پیاده‌روی. دلخوری‌های زودگذر و آشتی‌های طولانی‌ و کِش‌رفتن همه‌ی خوشی‌های دنیاست از دست‌های زندگی. خوشبختی کتاب‌خواندن و خوردن و خوابیدن است در روزهای تنبل تعطیل. وقت‌داشتن است و درست‌کردن کرم‌کاراملی که فقط مال تو است.

خوشبختی شب یا روز، دیر یا زود بالاخره سر می‌رسد. تنها کاری که باید بکنی این است که او را میان این‌همه هیاهو، این‌همه اتفاق بشناسی و ببینی؛ مثل یک دوست یا تصویر آشنای خودت در آینه!

کد خبر 156575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز