کلرادو: مرد فقیری ساکن ایالت کلرادوی آمریکا مبلغ 10 هزار دلار را که در فرودگاه لاس‌وگاس پیدا کرده بود، به صاحبش برگرداند.

این مرد پس از برگرداندن پاکت‌های پول به صاحبش گفت: با هدف آموزش به فرزندانم این کار را انجام دادم. این مرد به خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت: در فرودگاه 2 پاکت پیدا کردم، وقتی آنها را باز کردم این مبلغ پول در پاکت‌ها گذاشته شده بود و از آنجایی که می‌دانستنم صاحبش به این پول نیاز دارد، زود موضوع را به ماموران فرودگاه خبر دادم. صاحب این پول نیز گفت: هنگام رسیدن به فرودگاه عجله داشتم و همین باعث شد که پاکت‌های پول از جیبم بیرون بیفتد.

صندلی ضد سرقت

توکیو: محققان ژاپنی صندلی‌هایی را طراحی کرده‌اند که به‌محض نشستن راننده وی را شناسایی می‌کنند. به این ترتیب پس از اینکه سارقی روی آنها بنشیند می‌توانند راننده اصلی را به وسیله هشدار‌های گوناگون باخبر کنند. این نوع صندلی‌ها که قرار است در 2سال آینده وارد بازار شوند مجهز به حدود 360‌حسگر هستند که به اندازه‌گیری میزان فشار وارد شده توسط افراد در زمان نشستن آنها روی صندلی می‌پردازند. سیستم یاد‌شده در طول آزمایش‌های گوناگون قادر به شناسایی رانندگان با دقت 98‌درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود بازار لوازم ضد‌سرقت خودرو را به تسخیر خود در آورند.

گرم‌ترین زمستان روسیه

مسکو: دمای هوای مسکو پایتخت روسیه رکورد جدیدی را در این وقت از سال ثبت کرد و به3.6 درجه بالای صفر رسید. سازمان هواشناسی مسکو اعلام کرد پیش از این در تاریخ 26‌دسامبر فقط در سال 1980‌میلادی، دمای هوای مسکو به3.4 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده بود. همچنین پیش‌بینی شده است دمای هوای مسکو به‌بالای 4‌درجه سانتی‌گراد نیز برسد که گرم‌ترین روز زمستانی در 113‌سال گذشته در این کشور محسوب خواهد شد؛ زیرا فقط در سال1898‌میلادی در چنین روز‌هایی دمای هوای مسکو تا3.3 درجه بالای صفر رسیده بود.

تولد در ارتفاع

وین: زن باردار اتریشی که به مناسبت سال نوی میلادی و برگزاری جشن به داخل یکی از کلبه‌های کوهستانی این کشور در ارتفاع 1850‌متری رفته بود به هیچ‌وجه فکر نمی‌کرد با یک نوزاد پسر از کوهستان پایین بیاید، اما او که برای تفریح رفته بود ناگهان با درد زایمان روبه‌رو شد و بلافاصله نیرو‌های امداد را خبر کرد. نیروهای امداد کوهستان نیز به سرعت راهی منطقه شدند و کلبه را یافتند، اما نوزاد پسر برای به دنیا آمدن منتظر سر رسیدن آنها نشده بود. بر اساس‌ گزارش‌ رسانه‌ها این مادر اتریشی در حال حاضر به بیمارستان منتقل شده و پزشکان از سلامت کامل مادر و فرزندش خبر می‌دهند.

کد خبر 155221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز