سان‌فرانسیسکو: یکی از میمون‌های باغ وحشی در ایالت سان‌فرانسیسکوی آمریکا توسط بازدید‌کننده‌‌ها به سرقت رفت.

پلیس در تعقیب سارق این میمون کوچک است که روز جمعه در این شهر به سرقت رفت. ماموران باغ‌وحش روز جمعه مفقودشدن این میمون سیاه و نارنجی رنگ را به پلیس خبر دادند. کارکنان باغ‌وحش پس از بررسی دیواره‌های قفس این میمون 2حفره کوچک و بزرگ روی آن پیدا کردند. به گفته کارکنان باغ‌وحش، ‌این میمون که 17سال دارد به‌دلیل سن زیادش برای زنده‌ماندن نیاز به غذاها و مکمل‌های خاص خود دارد.

‌‌‌‌‌دهن‌گشادترین

سامبیزانگا: یک مرد آنگولایی که پیش از این رکورد دهن‌گشاد‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داده بود در سال 2012نیز همچنان این عنوان را حفظ کرده است. فرانسیسکو‌ دومینگو ژاکیوم ۲۰‌ساله اهل سامبیزانگا از آنگولا چندی پیش توانست در مسابقه پهن‌ترین دهان جهان با گذاشتن یک قوطی کوکا کولا در دهان خود با ۱۷‌سانتی‌متر پهنا رکورد پهن‌ترین دهان جهان را بشکند. تا به حال شرکت‌ کننده‌ها با استفاده از فنجان قهوه، بطری و چیزهای دیگر سعی کرده‌اند عنوان پهن‌ترین دهان جهان را از آن خود کنند ولی تا به حال هیچ‌کس نتوانسته است رکورد فرانسیسکو را بشکند.

‌‌‌‌‌روبوسی ملکه با الاغ

کوردوبا: «سوفیا»، ملکه اسپانیا از یک مرکز نگهداری از حیوانات موسوم به «خانه خر» در حومه شهر کوردوبا در ایالت اندالوسیا در جنوب این کشور دیدن کرد. وی برای اینکه مهر و محبت خود را به حیوانات نشان دهد، صورت یک الاغ را بوسید. ملکه اسپانیا در جریان این دیدار، با الاغی به نام «ماندلا» که از گونه‌های برتر الاغ در مرکز یادشده است و 10سال عمر دارد روبوسی کرد. ملکه اسپانیا در جریان این دیدار، طی مراسمی، نام این کره‌الاغ را «باران» گذاشت. این کره‌الاغ یک‌گونه اندلسی است که گفته می‌شود نژاد آن در خطر انقراض قرار دارد.

‌‌‌‌‌زیردریایی شخصی

سیدنی: سریع‌ترین زیردریایی شخصی جهان بدون موتور حرکت می‌کند. در عوض این زیردریایی توسط وسیله نقلیه‌ای روی سطح آب یدک کشیده می‌شود. گفتنی است سریع‌ترین زیردریایی شخصی کنونی جهان 16کیلومتر بر ساعت سرعت دارد اما این زیردریایی بدون موتور که پرنده‌دریایی نامیده می‌شود می‌تواند روی آب یا زیر سطح آب با سرعتی برابر 40‌کیلومتر در ساعت حرکت کند. می‌توان این زیردریایی را با کمک طنابی به طول 122‌متر یدک کشید به این شکل فاصله زیادی میان یدک‌کش و زیردریایی ایجاد شده و فضای کافی برای حرکت کردن و مانور دادن پرنده دریایی به وجود خواهد آمد.

کد خبر 155714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز