گروه حوادث: مردان مسلح با حمله به‌خودروی زندانیان در کرج و شلیک گلوله، مامور بدرقه را به شهادت رساندند اما موفق نشدند زندانیان را فراری دهند.

صبح سه‌شنبه، 22 آذر ماه امسال، خودروی حامل 10 زندانی که از ندامتگاه مرکزی کرج به سمت دادسرای انقلاب استان البرز در حال حرکت بود، وقتی به پل زیرگذر محمد شهر رسید ناگهان مورد حمله مردان مسلح قرار گرفت. مهاجمان سوار بر 2خودروی پیکان و زانتیا، سد راه خودروی حامل متهمان شدند. آنها که مسلح به سلاح گرم بودند از خودروها پیاده شدند و با نقشه‌ای از پیش طراحی شده و با انگیزه فراری دادن زندانی‌ها، لوله سلاح خود را به سمت ماموران بدرقه نشانه گرفتند و شلیک کردند. ماموران نیز با مشاهده این صحنه، به روی مردان مسلح آتش گشودند و در برابر آنها مقاومت کردند تا مانع از فرار زندانی‌ها شوند.

در جریان این درگیری مسلحانه، یکی از ماموران محافظ زندان، هدف گلوله مردان مسلح قرار گرفت و به شهادت رسید.
مهاجمان که در نقشه خود ناکام مانده بودند با دیدن این وضعیت خودروی پیکان را همانجا رها کردند و با زانتیا از محل حادثه گریختند. به‌دنبال این حادثه، بازپرس ویژه قتل کرج که در جریان قرار گرفته بود، به همراه تیمی از ماموران مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان البرز به محل حادثه رفت. بررسی‌های پلیسی و قضایی، حکایت از این داشت که مردان مسلح با اسلحه کلاشینکف دست به تیراندازی زده‌اند.

پلیس با بررسی خودروی پیکان متهمان که در محل حادثه بر جا مانده بود، به سرنخ‌هایی دست یافته و احتمال می‌رود که ماموران به‌زودی مهاجمان مسلح را شناسایی کنند. فرمانده انتظامی شهرستان کرج اعلام کرده که تحقیقات نشان می‌دهد خودروی به جا مانده از مردان مسلح سرقتی نبوده و هم‌اکنون اقدامات ویژه برای شناسایی خودروی زانتیا ادامه دارد. براساس این گزارش، بعد از ناکام ماندن نقشه فرار زندانیان، همه آنها به زندان بازگشته‌اند و تحقیقات از این افراد نیز ادامه دارد.

کد خبر 153846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز