همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان تهرانی با بازدید از نمایشگاهی که به مناسبت دهه فجر در تهران برپا شده است با انرژی هسته‌ای و کاربردهای مفید آن در زندگی بشر آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تابلوهای این نمایشگاه به روش رایانه‌ای نقاشی شده است و در آن دو شخصیت خیالی کارتونی در جعبه اسباب‌بازی دارا و سارا پیدا می‌شوند، جان می‌گیرند و آن دو را در عالم خیال به شهر خود یعنی شهر انرژی‌ها می‌برند.

در جریان این سفر دارا و سارا در قالب تصویرهایی دنباله‌دار و با استفاده از پیام‌های کوتاه و پی در پی با تاریخچه کشف و بهره‌گیری از انواع انرژی و کاربردهای آن در زندگی انسان آشنا می‌شوند و بعد از آن کودکان بازدید کننده را از طریق دو شخصیت خیالی به صورت مختصر با زندگی آلبرت انیشتین و ماری کوری و سپس با انواع انرژی‌های خورشیدی، آبی، بادی، فسیلی، ماهیچه‌ای و تبدیل انرژی‌ها به هم آشنا می‌سازند.

تشریح مراحل استخراج سنگ اورانیم تا مرحله تولید انرژی هسته‌ای از بخش‌های مهم 9 تابلویی است که 73 قطعه نقاشی را در معرض دید بازدید کنندگان نمایشگاه انرژی هسته‌ای قرار داده است.

همچنین مزایا و معایب انواع انرژی‌ها نیز از زبان شخصیت‌های این کمیک استریپ و با کمک مربیان حاضر در کنار تابلوها با یکدیگر مقایسه و فواید انرژی هسته‌ای و کاربرد آن در پزشکی و کشاورزی نیز برای کودکان بازگو می‌شود.

در پایان این بخش سارا و دارا که اطلاعات علمی زیادی را از زبان دو موجود خیالی شهر انرژی‌ها فرا گرفته‌اند تابلویی را در دست می‌گیرند که روی آن نوشته شده است: انرژی هسته‌ای حق ماست.

نمایشگاه انرژی هسته‌ای از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هم‌زمان با ویژه برنامه‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای 16 تا 18 بهمن از ساعت 9 تا 17 و روز 19 بهمن از 9 تا 12 در محل مجتمع آفرینش کانون استان تهران، بالاتر از فلکه سوم تهران‌پارس پذیرای بازدید کنندگان بود.

کد خبر 15330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز