همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: دوست دارید، دکور منزل یا دفتر کار خود را با این مبل و صندلی‌های مدرن که در قالب حیوانات طراحی شده‌اند، تزیین کنید؟

پارک‌ها، شهر بازی‌ها، وسایل آموزشی، سرگرمی، پوشاک، وسایل منزل و... همه و همه نمونه خوبی برای اثبات، ارتباط تنگا تنگ هنری انسان و حیوان است که در سر تاسر زندگی اجتماعی انسان منعکس شده است.

آنچه شما در تصاویر بالا می‌بینید، یک رویکرد خلاقانه به مبلمان منزل، اداره و اتاق کودک و نوجوان است که توسط هنرمندان ایتالیایی و اسپانیایی زیر نظر استاد ماکزیمو ریرا است.

هر کدام از صندلی‌ و مبل‌ها با نام، فصل و مکان خاصی طراحی شده است.این طراحی‌ها بسیار محدود و با قیمت‌های نجومی به بازار عرضه شده است.

این تصاویر متعلق به مجموعه بزرگتری با نام " صندلی حیوانات " است. این مجموعه دربرگیرنده بیش از 25 قطعه مبلمان هنری با طرح  چهره و بدن یک حیوان کار شده است.

مجموعه‌ای از مبلمان خزندگان، پستانداران، پرندگان و...یک مجموعه بی نظیر از هنری مبلمان در دنیا است که با استفاده از پارچه، چرم یا پوست خود حیوانات کار شده است. آنها بسیار زیبا و قدرتمند کار شده‌اند.

ارتباط بین طرح بدن حیوان و صندلی و مبل‌ها توجه کنید، ارتباط قوی سر و بدن حیوان با جایگاه نشستن بسیار با شکوه است که با رعایت جزییات ساخته و پرداخت شده است.

هنرمند این آثار هنری می‌گوید: می‌خواستم تا حد ممکن به ساختار اولیه و اصلی بدن حیوانات و صندلی‌ها وفادار بمانم. همچنین می‌خواستم عظمت طبیعی از حرکات حیوانات را هم به نمایش بگذارم.

 او می گوید؛ من در این کار تنها نبودم بلکه 30 هنرمند حرفه‌ای در این پروژه مرا کمک کردند. استفاده از تکنولوژی مدرن چون دستگاه فرز CNC  مخصوص تولید صندلی و مونتاژ اشکال هم در بدست آوردن اشکال، فرم‌ها و برش‌های زیبا بسیار کاربردی و سودمند بود.

پارچه‌‌های زیبا با خز مصنوعی هم به شما اجازه می‌دهد، پوشش خوبی برای صندلی و مبلمان‌های کودکان و نوجوانان طراحی و ابداع کنید.

این صندلی‌ها مورد توجه و علاقه بچه‌ها است. چرا که  خلاقیت در انتخاب رنگ، طرح، نرمی مواد، ظاهر خنده دار و اشکال حیوانات همه در مجموعه یک طرح زیبا مدرن و دوست‌داشتنی را ارائه می‌دهند.

طراحی صندلی خنده دار حیوانات به صورت عروسک که می تواند یک همدم بسیار خوب برای بچه‌ها و همچنین صمیمی ساختن فضای اتاق بچه در بهترین حالت است.

رنگارنگی اتاق و مبلمان عروسکی و راحت کودک، همه از عوامل تاثیر گذار روانی خوب هستند، عواملی که باعث می‌شود کودک در یک فضای دوست داشتنی، راحت رشد کند.

ماکزیمو در پایان می‌افزاید؛ طراح‌های مبلمان‌های خانگی و اداری دیگر بسیار عادی و دچار روزمره گی شده‌ بودند. به عبارتی دیگر چنگی به دل نمی‌زدند. در صورتی که این اشیاء بخش بزرگی از زندگی ما را اشغال کرده و ما را چه خوب چه بد در خود جای می‌دهند.

من می‌خواستم این بخش از خانه را زنده کنم. این کار تنها با هنر ممکن بود و بس. من در این رابطه از حس ارتباط انسان و حیوان استفاده کردم. به نظرم تا حد زیادی هم موفق شدم.

حال اگر ما بتوانیم یک رابطه قوی‌تری بین فضا، طبیعت، تماشگر و مصرف کننده، برقرار کنیم، دراحیای این بخش و ادای احترام به آنچه که در اطراف ما وجود دارد، موفق شده‌ایم.

http://topofdesigns.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰