همشهری آنلاین: کلیه‌ پذیرفته‌ شدگان آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید فنی حرفه‌ای‌ می‌توانند در یکی از روزهای چهارشنبه و یا پنجشنبه 6 و 7 مهرماه برای‌ ثبت‌ نام‌ به‌ محل‌ قبولی‌ خود مراجعه‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ به همراه فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون ‌ورودی‌ دوره‌های‌ کاردانی‌‌ نظام‌ جدید (آموزشکده‌های‌ فنی‌ و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی)‌ سال 90 از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

کلیه پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ رشته‌های‌ متمرکز می توانند همراه با مدارک ثبت نام در یکی از روزهای چهارشنبه و یا پنجشنبه 6 و 7 مهرماه برای‌ ثبت‌ نام‌ به‌ محل‌ قبولی‌ خود مراجعه‌ کنند. عدم مراجعه در زمان مقرر به منزله انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد.

پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشکده تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای دختران تهران (دکتر شریعتی) باید براساس حرف اول نام‌خانوادگی منحصراً در یکی از روزهای ‌شنبه 9 مهرماه (الف تا ش) و یکشنبه 10 مهرماه (ص تا ی) با در دست ‌‌داشتن ‌‌مدارک‌‌ لازم‌، برای‌ ثبت‌ نام‌ مراجعه‌ کنند.

دانش‌آموزانی‌ که‌ در آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ نظام‌جدید (آموزشکده‌های‌ فنی‌و حرفه‌ای‌ و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی) سال 90 در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی- که ظرفیت آن برای نیمسال اول است- قرار گرفته‌اند، به‌ شرطی‌ مجاز به ‌ثبت‌نام‌ در مؤسسه محل قبولی خود خواهند بود که‌ کلیه واحد‌های درسی‌ دوره ‌سه‌ ساله، کارورزی و کارآموزی خود را در رشته‌ مربوط حداکثر تا پایان شهریور 90 با موفقیت‌ طی‌ کرده‌ باشند و یا دارای دیپلم نظام قدیم (دوره چهارساله) باشند.

در صورتی که کد رشته قبولی آنها در هر دو نیمسال (اول - دوم) و یا فقط در نیمسال دوم پذیرش داشته باشد و تا پایان دی ماه سال 90 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند، اجازه ثبت نام در نیمسال دوم را خواهند یافت و درغیر این‌صورت قبولی آنان نیز ملغی است.

سازمان سنجش آموزش کشور همچنین اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون را اعلام کرده است که بر اساس اعلام دفتر گسترش وزارت علوم میزان شهریه دانشجویان ورودی سال تحصیلی 91 - 90 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی به ترتیب اعلام شده است.

افزایش شهریه ثابت به میزان 500 هزار ریال معادل 50 هزار تومان نسبت به سال تحصیلی 90-89 و افزایش شهریه متغیر به میزان 10 درصد نسبت به شهریه متغیر سال تحصیلی 90-89 صورت گرفته است.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌ نام‌ از پذیرفته‌شدگان

اصل‌‌مدرک ‌‌دیپلم ‌متوسطه ‌‌نظام‌‌جدید یا گواهی‌ ‌موقت‌ ‌پایان ‌‌تحصیلات‌ متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از شاخه‌های‌ کاردانش‌ یا فنی‌ و حرفه‌ای ‌صادره‌ از محل ‌تحصیل‌ مبنی‌ بر گذراندن کلیه واحدهای درسی‌ در دوره ‌سه‌ساله‌، کارورزی و کارآموزی حداکثر تا پایان‌ شهریور 90 از جمله این مدارک است.

اصل‌ مدرک‌ دیپلم‌ متوسطه‌ نظام ‌قدیم‌ آموزش‌ متوسطه‌ یا گواهی‌ موقت‌ پایان‌ تحصیلات‌ نظام‌ قدیم‌ (هنرستان‌) مبنی‌ بر گذراندن‌ کلیه‌ دروس‌چهارساله، اصل‌ شناسنامه‌ و دوبرگ‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آن، 6 قطعه‌ عکس‌ 4×3 تمام‌ رخ‌ تهیه‌ شده در سال جاری و فیش پستی درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم به موسسه محل قبولی از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است.

داوطلبان‌ مرد لازم‌ است‌ مدرکی‌ را که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ آنان‌ را نشان دهد ارائه کنند. همچنین داوطلبانی‌ که‌ با استفاده‌ از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پذیرفته شده‌اند نیازی به ارائه تأییدیه سهمیه محل قبولی ذیربط ندارند و همان عنوان سهمیه درج شده در لیست‌های ارسالی به مراکز قبولی، ملاک تأیید است.

داوطلبانی که با سهمیه رزمندگان ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج) و وزارت جهاد کشاورزی پذیرفته شده‌اند تأییدیه آنان برای ترم دوم از طریق ارگان ذیربط به مؤسسه محل قبولی ارسال می‌شود.

درج کدرشته 9999 برای نیمه‌متمرکز تربیت‌ بدنی‌ و علوم‌ ورزشی، هنرهای تجسمی (نقاشی) و گرافیک

سازمان سنجش آموزش کشور درباره معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌‌های نیمه‌متمرکز تربیت‌ بدنی‌ و علوم‌ ورزشی، هنرهای تجسمی (نقاشی) و گرافیک یادآور شده است آن‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ به جای کد رشته قبولی آنان کد 9999 درج شده جزء معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌‌‌های تربیت‌بدنی‌ و علوم‌ورزشی، هنرهای تجسمی (نقاشی) و گرافیک هستند که لازم است برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری آزمون علمی و یا عملی هر یک از رشته‌های نیمه‌متمرکز مذکور به اطلاعیه‌های این سازمان در سایت اینترنتی و نشریه‌های پیک سنجش در روزهای دوشنبه 25 مهر و 2 آبان مراجعه کنند.

کد خبر 146550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز