چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی با نزدیک شدن توفان بزرگ آیرن به ایالات متحده آن را تحت نظر گرفته و به عکاسی و تصویربرداری از آن پرداخته است.

توفان ایرنه

به گزارش مهر، با نزدیک شدن این توفان  به ایالات متحده، ران گاران فضانورد آمریکایی ایستگاه فضایی بین‌المللی تصاویر شگفت‌انگیزی را از فضا از این رویداد طبیعی به ثبت رسانده است.

وی روز دوشنبه در حالی که به سیاره زمین چشم دوخته بود از این توفان دسته دوم از ایستگاه فضایی بین‌المللی عکاسی کرد. وی به همراه عکسی از این توفان که بر روی صفحه شخصی‌اش بر روی اینترنت قرار داد نوشت دیروز توفان از فراز کارائیب گذشت، لطفا آماده باشید!

توفان ایرنه از ایستگاه فضایی

توفان آیرین اولین توفانی است که طی آغاز فصل توفان‌های اقیانوس اطلس شکل گرفته و از تاریخ اول ژوئن 2011 آغاز شده است و در حال حاضر به عنوان توفان دسته دوم در مقیاس شدت توفان سفیر- سیمپسون طبقه بندی شده است که در آن سرعت باد برابر 160 کیلومتر بر ساعت است. این توفان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (8 و 9 شهریور) شدت بیشتری خواهد گرفت.

more

 آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

بر اساس گزارش ان بی سی، ماهواره‌های ‌کنترل آب و هوا در مدار زمین تصاویر متعددی از این توفان به ثبت رسانده‌اند و در عین حال دوربین‌های تصویربرداری ایستگاه فضایی بین المللی نیز تصاویر دقیقی از آیرین ثبت کرده‌اند.

کد خبر 143983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز