همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: آیا هرگز از کنار این تندیس‌های زنده رد شده‌‌اید؟

تصور اینکه فرد یا افرادی بتوانند برای ساعت‌های طولانی در یک وضعیت ثابت بدون هیچ حرکتی، آن هم به انتخاب خود قرار گیرند، بسیار دشوار و غیر ممکن به نظر می‌رسد.

با این وجود هیچ چیز در این دنیای عجیب و غریب انسان‌ها غیر ممکن نیست.

تصاویر فوق یک جشنواره تندیس‌های زنده تاریخی در کشور اسپانیا را نشان می‌دهد. جشنواره‌ای که هر سال در این کشور و سایر کشورهای اروپایی به نوعی برگزار می‌شود.

در این جشنواره افراد هنرمند؛ خود، دوستان و همکاران خود را به صورت تندیس‌های هنری و شخصیت‌های تاریخی در می‌آورند. این کار یعنی ساعت‌ها کار برای رنگ‌امیزی، طراحی و دوخت لباس، گریم و... کاری سخت که به تنهایی قابل اجرا نیست.

بعد پایان این کار سخت این هنرمندان معاصر و شخصیت‌های تاریخی آماده‌اند که ساعت‌ها به یک حالت و بدون حرکت برای جلب توجه مردم بایستند.

در این جشنواره  آنها در مقابل این کار سخت، زیبا و بسیار دیدنی توسط شهروندان و توریست‌ها مبالغی به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

در این جشنواره بچه بیشترین لذت را می‌برند. آنها با دست کشیدن به لباس ها و چهره‌های رنگ شده  تا سرک کشیدن به درون صندوق هدیه‌های جمع شده این هنرمندان گاهی برایشان دردسر هم درست می کنند. البته پرندگان هم شریک جرم آنها هستند.

این تندیس‌های زنده  با توجه به علاقه و ایده‌های خاص هنرمند در نقش نوازنده، کارگر، استاد، مسافران اتوبوس یا شخصیت‌های معروف تاریخی، هنری و حتی مذهبی خلق می‌شوند.

در این جشنواره افراد و توریست‌ها با گرفتن عکس با این تندیس‌های زنده و پرداخت مبالغی خاطره‌ای خوش در ذهن خود و این هنرمندان سخت کوش بر جای می‌گذارند.

به تصاویر نگاه کنید. آیا از خلاقیت، توانایی، قدرت جسمی و روانی این انسان‌های تعجب نمی‌کنید؟

http://amazingdata.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز