همشهری‌آنلاین: دبیر چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت با بیان آنکه برگزاری این جشنواره می تواند حس مقاومت را در تمامی اقشار جامعه ایران برانگیزد، افزود: هنر مقاومت باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

golriz

محمد گلریز در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: آشنایی مردم با داشته ها و ارزش های ارزشمند مقاومت توسط هنر می تواند روحیه انقلابی و ارزشی را در جامعه فراگیر کند، زیرا زبان هنر از توانایی بالایی برای گسترش و انتقال عقاید ارزشی و اعتقادی برخوردار است.

وی گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، هنر و بویژه موسیقی نقش به سزایی در شناساندن دستاوردهای این رویداد بزرگ به مردم ایفا کرد که این روند در زمان دفاع مقدس نیز آشکار بود؛ جوانان ایران اسلامی با گوش دادن به موسیقی مقاومت با تمام توان خود در راه خدا و اسلام جهاد می کردند.

گلریز آشنا ساختن نسل جوان با موسیقی ارزشی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت جشنواره دانست و افزود: گسترش موسیقی مقاومت می تواند در نگاهداری از ارزشهای انقلاب اسلامی موثر باشد.

وی گفت: امیدوارم با اختصاص امکانات و بودجه بیشتر به این جشنواره بتوانیم در سطح بین الملل نیز فعالیت کنیم تا دیگر کشورهای اسلامی نیز با جایگاه مقاومت نزد مردم ایران آشنا شوند.

این خواننده پیشکسوت ادامه داد: در این دوره از جشنواره موسیقی مقاومت از چهره سرشناس این عرصه نیز دعوت به عمل آمده تا حوانان با دیدن آثار سطح بالای این اساتید بتوانند از تجربیان آنها استفاده و در راه شکوفایی موسیقی مقاومت بهره ببرند.

وی افزود: از تمام نهادهای مربوط می خواهیم با کمک خود، ما را در بالا بردن سطح این جشنواره یاری کنند تا با کمک به یکدیگر بتوانیم صدای مقاومت را در مردم ایران زنده نگاه داریم.

این فعال موسیقی انقلابی یادآور شد: 30 گروه موسیقی تا کنون برای حضور در چهارمین دوره جشنواره موسیقی مقاومت اعلام آمادگی کرده اند که به برگزیدگان لوح یادبود و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

وی درمورد زمان برگزاری این دوره از جشنواره مقاومت خاطرنشان کرد: قرار است طبق برنامه‌ها، این جشنواره 27 شهریور ماه در تهران افتتاح شود و بخش اجرایی جشنواره تا 31 شهریور در شهر کرمانشاه ادامه پیدا کند.

کد خبر 179752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز