گروه شهری: بزرگ‌ترین مجموعه شهربانوی کشور در روز عفاف و حجاب به بهره‌برداری می‌رسد.

مجموعه بانوان

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مجموعه شهربانوی بوستان ولایت که بزرگ‌ترین شهربانوی کشور به شمار می‌رود، امروز و همزمان با روز ملی عفاف و حجاب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
سید محمد هادی ایازی اظهار داشت: شهربانوی بوستان ولایت در مساحت 6 هکتار تاسیس شده است که مجموعه‌ای منحصر به فرد و برخوردار از زون‌های مختلف فرهنگی، سبک زندگی و ورزشی اعم از فوتبال، والیبال و استخر شناست. وی ادامه داد: بخشی از فضای شهر بانوی بوستان ولایت به زمین چمن فوتبال و 0021متر به زمین روباز ورزشی اختصاص یافته است. سخنگوی شهرداری تهران همچنین از تجهیز این شهربانو به پیست کارتینگ اتومبیلرانی و پیست دوچرخه‌سواری ویژه استفاده بانوان سخن گفت و افزود: بخش دیگر شهربانو را فروشگاه‌های آن تشکیل می‌دهد که به ‌عرضه کالاهای موردنیاز خانم‌ها، محصولات فرهنگی و ورزشی می‌پردازد.

از دیگر بخش‌های شهر بانوی بوستان ولایت، گالری هنری با 400متر زیربناست که به گفته ایازی، بانوان هنرمند می‌توانند آثار هنری، خلاقیت‌ها و ابتکارات خود را به‌نمایش بگذارند که در کنار تالار مد و لباس و مرکز زیبایی، نسبت به ارائه سبک زندگی ایرانی - اسلامی اقدام می‌شود.ایازی همچنین از راه‌اندازی مجموعه «مرکز مدیاتک» در ضلع جنوبی شهر بانو برخوردار از امکانات دیجیتال مجهز، راه‌اندازی بیش از 24کرسی مشاوره مانند مشاوره سلامت روحی و روانی، بهداشت، همسرداری، خانواده، نشاط و شادابی خبرداد و تاکید کرد: مجموعه شهربانوی بوستان ولایت با دیوارهای بلند از سایر قسمت‌های این بوستان جدا شده و تمامی فعالیت‌های آن نیز توسط بانوان به انجام می‌رسد.

تأسیس فرهنگسرای حجاب

بنا براین گزارش، همچنین مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، از تاسیس فرهنگسرای حجاب در منطقه5 تهران و همچنین آماده‌سازی‌ قسمتی از بوستان چیتگر به‌منظور تبدیل آن به بوستان بانوان خبر داد. معدنی‌پور گفت: تاسیس این فرهنگسرا در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است که با مساحت 17هزار متر مربع در پارک کن واقع در منطقه5 تهران احداث خواهد شد. مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: گسترش اماکن عمومی، پارک‌ها و اماکن ورزشی، احداث بیش از 56 سوله ورزشی الزهرا(س) ویژه بانوان و استقرار بیش از 800ایستگاه ورزشی بانوان در مناطق 22گانه از جمله اقدامات شهرداری تهران در این باره است.

کد خبر 140112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز