سید سروش طباطبایی پور: شاید ستون «وارونه شوید » شماره 606 دوچرخه را خوانده باشید. برنامه این است که دوست داریم تعطیلات متفاوت‌تری داشته باشیم و به قول حافظ خودمان، فلک را سقف بشکافیم و تابستانی نو دراندازیم!

هفته‌نامه دوچرخه شماره 609

پس طرح‌هایی‌را باهم مرور می‌کنیم که کمی نو نوارند و شاید تا‌به‌حال آنها را تجربه نکرده باشیم.

طرح آب

یکی از لذت‌بخش‌ترین برنامه‌های تابستان، رفتن به استخر و به قول بچه‌ها، تن به آب زدن است. اما طرح آب به ما می‌گوید آب‌بازی در استخر که هنر نیست! اگر می‌توانید، طرح آب یا همان آب‌بازی خودمان را در پارک یا حتی حیاط خانه برگزار کنید. البته این مراسم، قواعد خاص خودش را دارد. اول این که حتماً همۀ اعضای خانواده باید در آن شرکت کنند، چه بخواهند چه نخواهند! دوم آن که یکی از اعضای خانواده، مثل برادر کوچک یا زبانم لال، پدر یا مادر، نباید از قبل در جریان برگزاری مراسم قرار گیرند و باید با ریختن اولین کاسه آب روی سر مبارکشان، به عمق فاجعه پی ببرند. دیگر این‌که نباید در زمان آب‌بازی، لبخند از روی لب‌ها پاک شود! حتی اگر یکی از شرکت‌ کنندگان در حین فرار، روی زمین لیز بخورد و خدای نکرده، سرنگون شود.

اما بخش دوم این مراسم باشکوه، اهمیت ویژه‌تری دارد. آخر شب، وقتی آب ها از آسیاب افتاد و خواستید خاطره سومین طرح تابستان وارونه را در دفترتان ثبت ‌کنید، باید به آب بیشتر فکر کنید! مثلاً آب چه نقشی در زندگی ما دارد؟ آب چگونه اوج می‌گیرد و به آسمان می‌رود و دوباره، فروتنانه بر زمین می‌بارد؟چه غذاهایی را ممکن است بدون آب بپزند؟ در روز باید چند لیوان آب بخوریم؟ آب‌بستن به کارها یعنی چه؟ چرا بعضی فقط نیمه خالی لیوان آب‌را می‌بینند؟ و سؤالاتی از این دست !

برای لذت بردن از تابستان، طرح‌های وارونه و منحصر‌به فرد خود را برای دوچرخه بفرستید تا دوستانتان هم با اجرای آن، تابستان هیجان‌انگیز‌تری را پشت‌سر بگذارند.

کد خبر 139672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز