همشهری آنلاین: آلمان اعلام کرد تا سال 2020 تمام نیروگاه‌های هسته‌ای‌اش را خواهد بست.

germany nuclear

دوشنبه 9 خرداد با اعلام این خبر مشخص شد آلمان اولین کشور صنعتی است که قصد دارد تمام نیروگاه‌های اتمی‌اش را به‌خاطر فاجعه‌ای که در ژاپن رخ داد، تعطیل خواهد کرد.

وزیر محیط زیست این کشور، نوربرت روتگن تصمیم ائتلاف راست-مرکزی را اعلام کرد و گفت که این طرح به‌خاطر نگرانی از اتفاقی مشابه حادثه اتمی در ژاپن مطرح شده است و آن را "تغییرناپذیر"خواند.

 moreبحران در نیروگاه اتمی ژاپن

او به گزارشگران گفت:"بعد از مشورت‌ها و بررسی های طولانی ائتلاف به توافق رسیده است که به استفاده از انرژی هسته‌ای پایان دهد.این تصمیم قطعی و شفاف است."

آلمان در سراسر خاکش 17 نیروگاه اتمی دارد که 8 تای آن در حال حاضر خارج از شبکه برق اند.

7 نیروگاه از این 8 عدد قدیمی‌ترین نیروگاه‌های اتمی آلمان اند که دولت بعد از حادثه و بحران اتمی ژاپن آنها را بست تا مسائل ایمنی آنها را بررسی و به‌روز کند.

هشتمین، نیروگاه کرومل در شمال آلمان است که به‌خاطر مشکلات فنی سال‌هاست تعطیل شده.

 پیش از این نیز روز جمعه، وزیران محیط زیست 16 ایالت منطقه‌ای آلمان بسته‌شدن همیشگی و کامل 7 نیروگاه فوق را خواستار شدند.

تصمیم روز دوشنبه این دولت، آلمان را به اولین کشور مهم صنعتی تبدیل کرد که تصمیم گرفته از استفاده از انرژی اتمی به‌طور کامل دست بکشد.

البته این کشور با این تصمیم باید به‌دنبال جایگزینی برای تامین 22 درصد انرژی الکتریکی و برق موردنیازش بگردد که در حال حاضر توسط نیروگاه‌های اتمی تامین می‌شود.

روتگن افزود که مشکلی با توقف کار این نیروگاه‌ها پیش نخواهد آمد و تامین برق برای تمام مشترکان به‌طور کامل تضمیین خواهد شد.او البته به جزئیات این مسئله اشاره‌ای نکرد.

روتگن اعلام کرد که هیچ کدام از 8 راکتور تعطیل دوباره باز نخواهند شد.6 راکتور دیگر تا سال 2021 و 3 راکتور دیگر تا پایان سال 2022 تعطیل خواهند شد.

تصمیم روز دوشنبه حرکت موثر در جهت جدول زمانی است که دولت ائتلاف پیشین سبز- سوسیال دموکرات یک دهه پیش مطرح کرده بود.

کد خبر 136441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز