ده‌ها نماینده مجلس توجه شهرداری تهران برای توسعه عدالت در جنوب شهر تهران را مصداقی عینی از توسعه عدالت در کشور دانستند. آنان با اشاره به بوستان ولایت و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر، از فعالیت‌های شهرداری برای احد اث این بوستان تقدیر کردند.

بوستان ولایت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بوستان ولایت را الگویی برای تمام شهرهای کشور معرفی کرد و گفت: بوستان ولایت، مجموعه‌ای تمام‌عیار از خدمات شهری و اجتماعی برای شهروندان کلانشهری چند میلیونی است و باید الگویی برای دیگر شهرهای کشور باشد. علیرضا دهقان ضمن بیان این مطلب افزود: مجموعه تفریحی، فرهنگی و ورزشی بوستان ولایت ذهنیت مردم جنوب تهران را نسبت به مدیریت شهری تغییر داده و توجه شهرداری تهران به توزیع خدمات را در تمام مناطق شهر اثبات می‌کند.

همچنین دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توزیع عادلانه خدمات شهری در تهران را گامی مثبت از سوی شهرداری پایتخت دانست و گفت: یکی از نگرانی‌های مردم در طول سالیان گذشته بی‌توجهی شهرداری‌ها به توزیع خدمات شهری بود که خوشبختانه امروز شاهد گسترش امکانات و خدمات شهری به تمام نقاط این شهر بزرگ هستیم. بهروز جعفری ضمن بیان این مطلب افزود: احداث بزرگ‌ترین بوستان کشور در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت اتفاقی بزرگ است که نشان‌دهنده تفکر عدالت‌محور مدیریت شهری تهران است و قطعا این موضوع نگرانی‌های مردم را نیز برطرف خواهد کرد.

از دیگر سو عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی ایجاد بوستانی 300 هکتاری در جنوب تهران را گامی در راستای پاکسازی هوای آلوده پایتخت خواند و گفت: بوستان ولایت نقش تنفسگاهی بزرگ را برای تصفیه هوای مناطق جنوبی تهران خواهد داشت که تأثیر آن را به سرعت خواهیم دید. سیدعلی محمد موسوی مبارکه ضمن بیان این مطلب افزود: بوستان ولایت با توجه به ویژگی‌ها و بارزه‌هایی که دارد، قطعا می‌تواند شرایط جدیدی را برای شهروندان جنوب تهران ایجاد کند چرا که تاکنون تصور اغلب ما از اماکن تفریحی و فرهنگی متفاوت از آن چیزی بود که امروز شاهد آن هستیم.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس هم با اشاره به در برگیری نیازهای فرهنگی و اجتماعی جنوب پایتخت به تبع ساخت بزرگ‌ترین بوستان کشور، گفت: احداث بوستان ولایت در جنوب تهران می‌تواند مسائل اجتماعی و فرهنگی این نقطه را نیز در برگرفته و باعث اعتلای فرهنگ در این نقطه شود. فاضل موسوی ضمن بیان این مطلب افزود: کمبود امکانات فرهنگی در جنوب تهران باعث ایجاد معضلات و مشکلات اجتماعی در این نقاط شده بود که امروز مدیریت شهری با شناسایی این نیازها، اقدام به رفع آن کرده و یکی از این کارها، ساخت بوستان عظیم ولایت است. این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: احداث بوستان‌ها در سطح شهر قطعا تأثیر مستقیمی بر پاکسازی هوای آلوده نیز دارد. این در شرایطی است که مهم‌ترین نیاز امروز شهر تهران با توجه به بحران آلودگی هوا، همین بوستان‌ها هستند.

نصرالله ترابی نیز احداث بوستان ولایت را در جنوب شهر تهران، اتفاقی بزرگ در حوزه اجتماعی و فرهنگی دانست و با تأکید بر لزوم تداوم چنین حرکت‌هایی، حمایت از آن را برای تحقق عدالت، سرعت و پیشرفت کار این مجموعه بسیار مهم دانست. وی با بیان اینکه بوستان ولایت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای تلاش مدیریت شهری برای تحقق مدیریت شهری است، از سرعت بالای احداث این طرح قدردانی کرده و بر ضرورت حمایت همه نهادها از چنین طرح‌های مهمی تأکید کرد.

همچنین عضو هیأت رئیسه فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی مجلس برای کمک و حمایت از شهرداری‌ها در انتقال پادگان‌ها گفت: مجلس در لحاظ کردن بودجه برای شهرداری‌ها دریغ نخواهد کرد. محمدرضا حسین‌نژاد، عضو هیأت رئیسه فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازدید از بوستان ولایت که از سوی شهرداری تهران در جنوب تهران در حال احداث است، گفت: این اقدام ارزشمندی است که با کاشت یک نهال از سوی رهبری آغاز شد و نام بوستان ولایت را به‌خود گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص بودجه سال‌جاری شهرداری‌ها و پیشنهاد‌های مجلس برای افزایش بودجه آنها، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت‌های زیادی برعهده شهرداری‌ها بخصوص کلانشهرها قرار دارد، کمیسیون عمران اهتمام خود را بر افزایش منابع شهرداری‌ها در لایحه بودجه سال 90 گذاشت. نصرالله کمالیان ضمن بیان این مطلب افزود:
با توجه به افزایش فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی و توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر، این نهادهای مردمی نیازمند اختصاص اعتبارات کافی هستند که می‌بایست از طریق مجلس تعیین و از سوی دولت تأمین شود.

17 اسفند: کاشت 2 اصله نهال در پادگان قلعه‌مرغی توسط رهبر معظم انقلاب و آغاز احداث بوستان ولایت
17 اسفند: محمد باقر قالیباف در مراسم کاشت نهال از سوی مقام معظم رهبری از بهره‌برداری از 60 هکتار از بوستان ولایت در سوم خرداد ماه خبرداد.

21 اسفند: سید مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری در مراسم کاشت نهال در بوستان ولایت، توجه به موضوع حفظ محیط‌زیست بود که این مسئله در تمام پروژه‌های عمرانی مورد تأکید بوده و خواهد بود.

22 اسفند: مدیرکل حریم شهرداری تهران با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری از نشست مشتــرک وزارت مسکـن، وزارت جهاد و شهرداری برای واگذاری 4 هزار هکتار زمین به شهرداری خبر داد.

23 اسفند: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری در بوستان ولایت مبین توجه ویژه ایشان به 2 موضوع محیط‌زیست و مناطق محروم شهر بود، گفت: مطلوب است فرمایشات معظم‌له در بوستان ولایت از سوی مدیریت شهری به منشوری تبدیل شود تا این منشور به‌عنوان سند راهبردی ما برای پیشرفت در عرصه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

24 اسفند: معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در بازدید از مجموعه در دست احداث بوستان ولایت گفت: اجرای عملیات احداث این بوستان به‌صورت شبانه‌روزی و جهادی با حضور همه معاونت‌های اجرایی شهرداری تهران انجام می‌شود.

3 فروردین: زهرا مشیر، رئیس ستاد توانمند‌سازی‌ بانوان، گفت: حال که با حمایت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های شهردار تهران فضای بسیار مطلوبی برای افزایش سرانه‌های شهر تهران پدید آمده، همه توان خود را برای ساخت بهترین و بزرگ‌ترین مجموعه شهری بانوان در مجموعه بوستان ولایت به کار می‌گیریم.

8 فروردین: معبری به طول 15متر در اطراف بوستان ولایت، به‌منظور دسترسی اهالی منطقه 19 به بوستان ولایت احداث خواهد شد.

14 فروردین: شهردار تهران به همراه اعضای شورای شهر تهران از روند اجرای فاز اول عملیات بوستان ولایت بازدید کردند.

16 فروردین: عبادالله فتح‌اللهی، شهردار منطقه 19 با بیان اینکه 70 هکتار از بوستان ولایت تا سوم خرداد ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هم‌اکنون و با تلاش شبانه‌روزی کارگران و کارشناسان، حدود 25 درصد کارها به انجام رسیده و تا اول خرداد ماه،
100 درصد اقدامات اجرایی به پایان می‌رسد.
16 فروردین: سخنگوی شهرداری اعلام کرد: شورای شهر تهران هزار میلیارد ریال به‌منظور احداث بوستان ولایت در جنوب شهر، به بودجه سال 90 مدیریت شهری اضافه کرد.

20 فروردین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با احداث بوستان ولایت، برای آنکه معابر و خیابان‌های منطقه 19 با مشکل افزایش ترافیک و تردد مواجه نشوند، یک رینگ دسترسی دور تا دور بوستان ولایت در دست احداث قرار دارد و در تلاشیم که همزمان با بهره‌برداری از فاز نخست این مجموعه، رینگ دسترسی آن را هم به بهره برداری برسانیم.

21 فروردین: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی گفت: براساس دستور شهردار تهران عملیات تجهیز شهربازی سرپوشیده بوستان ولایت در حال انجام است تا این مجموعه تا سوم خرداد ماه راه‌اندازی شود.

کد خبر 135648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز