گروه شهری: احداث بوستان ولایت پس از 68‌ روز کار شبانه‌روزی به پایان رسیده و این بوستان آماده بهره‌برداری است.

بوستان ولایت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون در بخش عمرانی براساس سیستم کنترل پروژه پیشرفت 100 درصد را داشته‌ایم و کلیه بناها و اقدامات عمرانی در مجموعه بوستان ولایت به‌طور 100درصدی تکمیل شده‌اند. حسین کلخورانی همچنین با اشاره به فاز دوم و سوم این پروژه گفت: برای طراحی فاز دوم و سوم این پروژه زمان مناسبی لازم است؛ چراکه امکانات و تاسیساتی باید در این بوستان احداث شود و کار زیربنایی صورت گیرد. بنابراین تصور بر این است که با آغاز مطالعات، نخستین طراحی‌ها در شهریور ماه صورت گیرد. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری، اردیبهشت سال آینده زمان آغاز فاز دوم و سوم بوستان ولایت خواهد بود. کلخورانی همچنین گفت: در ابتدای شروع به کار تصور می‌کردیم که بوستان ولایت را بتوانیم 6 ماهه به بهره‌برداری برسانیم، اما حضور مقام معظم رهبری و قول مدیریت شهری برای بهره‌برداری از این پروژه در سوم خرداد باعث شد تا طی 68 روز کار اجرایی این بوستان آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: در مرحله اول از 17 اسفند تا 26 اسفند ماه کار طراحی بوستان انجام شد. در این مرحله تصمیم بر اجرای یک رینگ کامل در اطراف بوستان بود و احداث برخی بناها گرفته شد. کلخورانی با اشاره به اینکه در این مدت کوتاه مدیریت شهری نشان داد چه پتانسیل قابل توجهی دارد، اظهار داشت: البته در این مدت کیفیت را نادیده نگرفتیم. ما تمهیدات بسیاری برای اجرای فاز دوم و سوم بوستان ولایت اندیشیده‌ایم؛ به‌نحوی که در طول اجرای فاز دوم و سوم کمترین مزاحمتی برای شهروندانی که از فضای بوستان ولایت استفاده می‌کنند، به‌وجود نمی‌آید. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، برای مهار گردوغبار این مجموعه، تمهیدات بسیاری اندیشیده شده است؛ از آن جمله انتقال 70 درصد تراشه‌های ساختمانی شهر تهران به این مجموعه برای مقاوم‌سازی‌ خاک و همچنین مازوت ریزی که از 2 هفته پیش شروع شد.

وی در ادامه تصریح کرد: به‌منظور حفاظت و نگهداری بهینه از بوستان ولایت، یک مدیریت مستقل در منطقه 19 با اختیارات ویژه آغاز به کار خواهد کرد. این مدیریت که زیرنظر مستقیم شهردار منطقه فعالیت خواهد کرد، منحصرا کار نگهداری و بهینه‌سازی‌ و بازپیرایی بوستان ولایت را انجام خواهد داد. کلخورانی در پایان از مراسم افتتاح این بوستان توسط مردم خبر داد و گفت: 22 شب مراسم ویژه و جشن در بوستان ولایت خواهیم داشت و در این شب‌ها مراسم متنوعی به بهانه میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س) و میلاد باسعادت امیر مومنان علی(ع) در این مجموعه برگزار خواهد شد.

بهره‌برداری از بوستان ولایت، آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ است

از سوی دیگر اعلام شد که از سوم تا 25 خردادماه مجموعه‌های بزرگ تفریحی، ورزشی و فرهنگی در تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: میلاد حضرت فاطمه(س) دختر نبی‌اکرم که مصادف با روز سوم خرداد است، بوستان ولایت به بهره‌برداری خواهد رسید.سید محمدهادی ایازی افزود: همچنین به مناسبت میلاد فرخنده امیر مومنان در 26 خرداد ماه نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت و برخی از پروژه‌های مهم شهری از جمله باغ موزه دفاع مقدس و مجتمع ورزشی- فرهنگی معلولان و جانبازان به بهره‌برداری خواهد رسید.به گفته وی، باغ موزه دفاع مقدس به مناسبت روز سوم خرداد به‌مدت 10 شب ویژه‌برنامه خواهد داشت و همچنین بوستان ولایت نیز به‌مدت 22‌شب شاهد اجرای برنامه خواهد بود. این برنامه‌ها برای بزرگداشت این دو زادروز فرخنده خواهند بود و بسیاری از موضوعات مذهبی را نیز ذیل برنامه‌های فرهنگی به‌اجرا درخواهند آورد.

کد خبر 135749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز